سومین همایش بانوان خَیّر به‌مناسبت گرامیداشت سال روز وفات حضرت ام البنین (س) و تکریم از مادران  وهمسران شهدا در ۲اسفند ماه در محل سالن ولایت حضرت عباس (ع)برگزار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه ی استان ؛ کریم‌الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل پیش از ظهر امروز درنشست خبری در محل ستاد دیه ی استان  اظهار داشت:  تا امروز ۲۳۵ تَن زندانی با محکومیت مالی ۶۷ میلیارد تومان از زندان های  استان  آزاد شده‌اند که به تفکیک نوع محکومیت۱۵۳ تَن  مالی، ۶۴تَن  مهریه و نفقه، ۱۸تَن دیه ناشی از حوادث رانندگی و کارگاهی  بود که از زندان های استان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

محبوبی افزود: نمایندگی ستاد دیه استان در سال گذشته تعداد  ۳۳۷تَن از  زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد ومالی  را با مبلغ محکومیت بالغ بر ۳۰میلیارد تومان از زندان های استان آزاد کرده است.

او تصریح کرد : امسال به لطف خداوند و تلاشهای شبانه روزی  هیأت امنا و کارکنان نمایندگی ستاددیه ی استان با وجود مشکلات اقتصادی جامعه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای آزادسازی زندانیان رشد قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: امسال درمرکز استان  ۸جشن گلریزان  برگزار شده که درمجموع مبلغ ۱ میلیارد و ۱۱۸میلیون تومان کمک مالی توسط خیرین و مردم شریف استان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی به ستاددیه ی استان کمک شده است .

مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان با اشاره به رقم کمک های خیرین درجشن های آزادسازی اظهار داشت : رقم کمک برای ما مهم نیست بلکه دراصل این عمل خیرخواهانه  فرهنگ سازی کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی مهم است چرا که  ما در ستاد دیه استان شاهد کمک کودک ۸ ساله ای بودیم  که قلک خود رابرای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی به این ستادمردمی اهدا کرد .

محبوبی  بیان کرد: ۸۰۰ خَیّر در سطح استان شناسایی شده که به صورت موردی یا مستمر برای حمایت از آزادسازی زندانیان  جرایم غیر عمد ومالی به نمایندگی ستاد دیه استان کمک می‌کنند‌.

وی  گفت: اگر هر کارمند یا افراد شاغل ماهانه هزار تومان برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص دهد بی شک هیچ زندانی جرایم غیر عمد دراستان وجود نخواهد داشت ونیاز است این فرهنگ درمنطقه همگانی شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به اینکه ۶۳۰زندانی‌ غیرعمد و مالی در زندانیان استان محبوس هستَند، افزود: متأسفانه در این زمینه بعد از تهران به نسبت جمعیت در رتبه دوم قرار داریم و برای کاهش ورودی زندانیان غیرعمد و مالی به زندان ها  باید با کمک ، دولت ، نمایندگان مجلس ، فرهیختگان، نخبگان کشور و به‌خصوص مردم ، قوانین مربوط به زندانیان جرایم غیرعمد مالی را اصلاح کرد.

او همچنین  فرهنگ‌سازی حل اختلافات مالی و جرایم غیرعمد توسط معتمدین، ریش سفیدان و بزرگان خانواده را نیز یکی دیگر از راهکارهای کاهش ورود محکومان غیرعمد و مالی به زندانیان دانست  و اضافه کرد: قضاتی که روش های جایگزین‌ حبس را در قضاوت خود به‌کار می‌گیرند شایسته قدردانی‌ بوده و البته راهکار مهم  رعایت قانون و مقررات توسط خود مردم در جامعه است که پیشگیری اساسی برای مقابله از ورود محکومین غیرعمد و مالی به زندان‌ها خواهد بود.

محبوبی سومین همایش بانوان خَیّر به‌مناسبت گرامیداشت سال روز وفات حضرت ام البنین (س) و تکریم از مادران  وهمسران شهدا در ۲اسفند ماه خبر داد و گفت: بانوان خَیّر استان از سال ۱۳۹۵تا کنون ۴۰۰میلیون تومان به آزادسازی زندانیان کمک کرده‌اند.