مدیر نمایندگی ستادمردمی دیه استان اردبیل گفت: در ۸ سال گذشته تعداد ۱ هزار و ۹۲۶زندانی جرایم غیر عمد از زندان های استان آزاد شدند که کل مبلغ محکومیت آنها بیش از ۷۵۳میلیاردتومان بوده است. کریم الله محبوبی اُناری مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل اظهار کرد:  در سال گذشته با کمک ستادمردمی دیه […]

مدیر نمایندگی ستادمردمی دیه استان اردبیل گفت: در ۸ سال گذشته تعداد ۱ هزار و ۹۲۶زندانی جرایم غیر عمد از زندان های استان آزاد شدند که کل مبلغ محکومیت آنها بیش از ۷۵۳میلیاردتومان بوده است.

کریم الله محبوبی اُناری مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل اظهار کرد:  در سال گذشته با کمک ستادمردمی دیه و مشارکت خیرین حسینی و ولایت مدار استان اردبیل بیش از ۳۴۷ زندانی نیازمند جرایم غیرعمدو مالی«۲۴۲تن باکمک ستاد دیه و ۱۰۵تَن  بدون پرداخت کوچکترین ریالی با مشاوره  مددکاران و همت و تلاش روسای زندان‌ها، اندرزگاه‌ها، اجرای احکام ،همکاران ما در ستادمردمی دیه و شورای اختلاف شعبه این ستاد » با مبلغ محکومیت بیش از۶۵۳ میلیارد تومان از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

محبوبی در خصوص تامین مبلغ محکومیت این  زندانیان آزاد شده در سال گذشته افزود : با تلاش‌های صورت گرفته ۲۴۲ تَن اززندانیان غیر عمد با مبلغ محکومیت بیش از ۳۲۹میلیارد تومان  از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند که بیش از ۶۶  میلیاردو ۹۸۰میلیون تومان رضایت شاکیان پرونده ها، ۲۲۱ میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان اعسار دادگستری ، ۱۰میلیارد و ۴۷۷ میلیون تومان آورده مددجویان ،بیش از ۱۶ میلیارد و ۵۰۶ میلیون تومان تسهیلات بانکی ، ۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ستاد دیه کشور ، ۱۰ میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان کمک بلاعوض ستاد مردمی دیه استان  و ۷۵۵ میلیون اتومان پرداخت صندوق تامین خسارت‌های بدنی  و۲۰۰میلیون تومان  کمک  مرکز نیکوکاری جمعیت حیدر «هنرمند مردمی کشورمان محسن چاوشی »تامین شده است .

محبوبی ضمن تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی هنرمندمتعهد و مردمی کشورمان محسن چاوشی یادآور شد در طول چهارسال اخیر  در هشت مرحله مبلغ ۸۰۰میلیون تومان توسط طرفداران وی برای آزادی ۱۰۶تَن از زندانیان جرایم غیر عمد استان اردبیل کمک شده است.

محبوبی تصریح کرد:۲۳۴ تَن  از زندانیان آزاد شده آقا و ۸تَن خانم  بودند که به تفکیک محکومیت  164تَن محکومیت مالی، ۶۸تَن محکومیت مهریه، ۲ تَن محکومیت نفقه، ۳تَن محکومیت صدمه بدنی غیرعمد (قتل شبه عمد)، ۴تَن محکومیت حوادث کارگاهی و ۱تَن  محکومیت حادثه رانندگی بودند که با کمک خیرین و ستاد مردمی دیه آزاد شدند.

مدیر نمایندگی با اشاره به اینکه خیرین اردبیلی همیشه در کارهای خیرخواهانه پیشگام بودند، ‌گفت: مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از اجر و ثواب بسیاری برخوردار است  و خیرین استان اردبیل امروز در این زمینه پیشگام شده‌اند و هزینه افطاری، احسان در ماه محرم ، ازدواج و همچنین هزینه‌های ختم اموات خود را به امر خداپسندانه ی آزادی زندانیان جرایم غیرعمدومالی اختصاص داده‌اند.

محبوبی با بیان اینکه آزادی یک زندانی آزادی یک خانواده است ادامه داد: در سال جاری و در ماه مبارک رمضان بیش از ۷۲ جشن گلریزان در ۱۲ شهرستان، ۲۰ بخش و ۴۰ دهستان برگزار می شود .

مدیر نمایندگی ستادمردمی دیه استان اردبیل در خصوص شیوه‌‌های جمع‌‌آوری کمک‌های مردمی افزود: مردم شریف استان می‌توانند با حضور در جشن‌های گلریزان ،  مشارکت در پویش‌های مردمی که در فضای مجازی و یا مراجعه به ستادمردمی دیه استان واقع در شهرک اداری کارشناسان می‌توانند با اهدای کمک‌های خود در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی مشارکت کنند، علاوه بر آن شماره حساب های  ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰  و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷نزد بانک ملت و ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳نزد بانک ملی در اختیار عموم مردم از اقصار نقاط کشور  برای واریز کمک‌های خود در راستای آزادی زندانیان است.

محبوبی گفت : ماه مبارک رمضان هم از لحاظ  فردی و هم از لحاظ  فرهنگی و معنوی فرصتی مناسبی است برای جذب کمکهای خیرین و ما همچنان چشم انتظار کمک‌ها و مساعدت‌های مردم خیر استان هستیم چرا که ما این خیرین و نیکوکاران را یاوران رهایی بخش ستاد دیه می‌دانیم که با حضور خود در این آیین ها سعی می‌کنند زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنند.

گفتنی است جشن گلریزان استان اردبیل در روز شنبه ۱۸فروردین ماه ۱۴۰۳ساعت ۱۰صبح در سالن ولایت سپاه حضرت عباس «علیه السلام »برگزار خواهد شد.

#ستاد_دیه