یلدا شبى است که در آن انار محبت دانه مى شود و سرخى عشق و عاطفه، نثار کاسه هاى لبریز از شوق ما می گردد؛ شبى که طراوت هندوانه هاى تازه تابستان به سرماى دستان زمستان هدیه مى شود. یلدا می‌رسد تا با نفس‌های‎ ‎زمستانی و سردش، آدم‌ها را برایِ گرم شدن، به هم نزدیک […]

یلدا شبى است که در آن انار محبت دانه مى شود و سرخى عشق و عاطفه، نثار کاسه هاى لبریز از شوق ما می گردد؛ شبى که طراوت هندوانه هاى تازه تابستان به سرماى دستان زمستان هدیه مى شود. یلدا می‌رسد تا با نفس‌های‎ ‎زمستانی و سردش، آدم‌ها را برایِ گرم شدن، به هم نزدیک کند و این بار دستان پر مهر و محبت دانش آموزان اردبیلی ، هوای سرد زمستان را بهاری می کند.

دانش آموزانی که آمده اند تا شادی های کودکانه یشان را نثار خانوادهای زندانیان جرایم غیر عمد کنند و آزادی را برای آن ها به ارمغان بیاورند.

به مناسبت فرارسیدن شب یلد دانش اموزان مجتمع آموزشی نخبگان اردبیل در یک اقدام انسان دوستانه با اهدایی اندوخته خود در آزادی۱۴ زندانی غیر عمد مشارکت کردند.

یوسف خدادادی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و نایب رئیس ستاد مردمی دیه ی استان اردبیل در این جشن حرکت خیر و عمل نیک اندیش این واحدآموزشی را ارج نهاد و گفت : اردبیلی ها دردستگیری از نیارمندان زبان زد همه گان بوده و هستندو یلداآیین کهن مهر و دوستی در فرهنگ غنی ایرانیان و پیام آور محبت، وحدت و همدلی و بهانه‌ای برای باهم بودن است و ما جزیی از این فرهنگ هستیم که می توانیم با حرکتی هرچند کوچک و ناچیز در جهت دستگیری از نیازمندان، در این شب دلی را به دست آوریم.

خدادادی افزود : زندانیان جرایم غیرعمد افرادی هستند که ناخواسته واز بد روزگار به دلیل بدهکاری از قبیل دیه تصادف رانندگی، دیه حوادث کارگاهی ، محکومیت های مالی، مهریه و نفقه گرفتار و اسیر زندان شده اند.

خدادادی تصریح کرد: کمک به همنوع و ترویج فرهنگ بخشش و بخشندگی یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در کنار آموزش در برنامه ها ی مدارس گنجانده شود .

نایب رئیس هیأت امنای ستادمردمی دیه استان افزود: از ابتدای سال جاری ۱۷۲ تَن از زندانیان جرایم غیر عمد با مبلغ محکومیت بیش از ۲۲۹میلیارد تومان با کمک ستاد دیه استان، گذشت شاکیان ، آورده مددجویان ، تسهیلات بانکی و صدور احکام اعسار قضایی ، از زندان های استان آزاد شدند.

خدادادی گفت : به همت خیرین استان ،ستادمردمی دیه ومشارکت یکصدمیلیون تومانی دانش آموزان و فرهنگیان مجتمع آموزشی نخبگان اردبیل تعداد ۱۴زندانی جرایم غیرعمد استان با مبلغ محکومیت بیش از ۳۶میلیاردتومان در آستانه شب یلدا از زندان های استان آزاد شدند.

گفتنی است درپایان این مراسم ضمن اهدای یک شاخه گل رز به زندانیان آزاد شده از فرهنگیان و دانش آموزان مجتمع آموزشی نخبگان با اهدای لوح تکریم و یک جلد کتاب کلام الله مجید و صحیفه سجادیه تجلیل به عمل آمد.