به مناسبت گرامیداشت دهه ی کرامت ۱۱زندانی جرایم غیر عمد ومالی از زندان های استان اردبیل آزاد شدند. کریم الله محبوبی اُناری مدیر نمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در ایام دهه ی کرامت تعداد ۱۱تَن از زندانیان جرایم غیرعمد ومالی با مبلغ محکومیت ۱۰میلیاردو ۸۲۸میلیون ریال از زندان های […]

به مناسبت گرامیداشت دهه ی کرامت ۱۱زندانی جرایم غیر عمد ومالی از زندان های استان اردبیل آزاد شدند.

کریم الله محبوبی اُناری مدیر نمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در ایام دهه ی کرامت تعداد ۱۱تَن از زندانیان جرایم غیرعمد ومالی با مبلغ محکومیت ۱۰میلیاردو ۸۲۸میلیون ریال از زندان های استان آزاد شدند.

محبوبی در خصوص چگونگی  تامین بدهی این زندانیان افزود : مبلغ بیش از  485میلیون و ۵۶۳هزار ریال  گذشت شکات ، ۳میلیارد و ۶۳میلیون ریال آورده مددجویان ، ۴ میلیاردو۶۳۲ هزارریال پذیرش اعساردادگستری ، ۱میلیاردو ۲۷۷میلیون ریال کمک ستاد دیه ی استان و ۱میلیاردو ۳۷۰میلیون ریال کمک بلاعوض ستاد دیه ی کشور تامین و از زندان آزاد شدند.

محبوبی ­اضافه کرد : از ابتدای سال جاری تا به حال تعداد ۵۲زندانی جرایم غیر عمد و مالی با مبلغ محکومیت۵۵میلیاردو ۱۹۳میلیون ریال از زندان های استان آزاد شده اند.

محبوبی تصریح کرد : با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و استان امسال ۵۲مورد جشن گلریزان “۱۲مورد شهرستان ، ۲۰مورد بخش ها ،۲۰مورد دهیاری ها” به صورت غیر حضوری و مجازی برگزار شدکه مبلغ بیش از ۳۱میلیارد توسط خیرین کشوری واستانی برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی به ستاد دیه ی استان کمک شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه ی استان  با اشاره به اهمیت آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی گفت: هر چقدر زندانیان غیر عمد ومالی  مدت زمان کمتری در زندان بمانند به همان میزان از آسیب های داخل زندان به دور می مانند همچنین آزادی یک زندانی ، جلوگیری از آسیب های اجتماعی خانواده های آنها را نیز به دنبال دارد.

محبوبی افزود :زندانیان جرایم غیرعمدو مالی چشم امیدشان به کمک مسوولین و مردم خیر و نیکوکاراستان است و لازم است تا با مشارکت عمومی زمینه ی مساعدت هرچه بیشتر را برای آزادسازی این زندانیان و بازگشت شان به آغوش گرم خانواده هایشان را فراهم نماییم .