در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز ،۵۲زندانی نیازمند با مبلغ محکومیت بیش از ۴۱ میلیارد تومان  از زندان های استان آزاد شدند . داوزدهمین آیین آزادی ۳۰زندانی جرایم غیر عمد و۲۲زندانی باجرایم سبک عمدی با حضور مسؤولان و خیرین استانی در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عیدباستانی نوروز در دفتر نماینده ولی […]

در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز ،۵۲زندانی نیازمند با مبلغ محکومیت بیش از ۴۱ میلیارد تومان  از زندان های استان آزاد شدند .

داوزدهمین آیین آزادی ۳۰زندانی جرایم غیر عمد و۲۲زندانی باجرایم سبک عمدی با حضور مسؤولان و خیرین استانی در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عیدباستانی نوروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برگزارشد.

آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ی استان اردبیل در این مراسم مشارکت خیرین در کارهای خیر را قابل تقدیر دانست و گفت : استان اردبیل یک استان عاطفی است و خیرین استان با تکیه به اعتقادات دینی خود با وجود فراوانی موسسات خیریه در بحث مشکلات اجتماعی، یاریگر نیازمندان و دولت هستند و در تمامی زمینه ها از جمله کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد حضور فعال دارند.

وی کمک به آزادی زندانیان غیرعمد را عین خضوع و موجب دفع بلایا و حفظ آبروها دانست و افزود : افراد جامعه همانند اعضای یک خانواده هستند و باید سعی کنیم کارهای خیر در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

یوسف خدادادی معاون رئیس کل دادگستری ونایب رئیس هیأت امنای ستاد مردمی دیه استان اردبیل در این مراسم با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تابه حال ۳۲۳زندانی جرایم غیر عمد«۲۲۲تَن باکمک ستادمردمی دیه و ۱۰۰تَن بامشاوره » از زندان های استان با مبلغ محکومیت بیش ۴۹۹میلیارد تومان  آزاد شده اند گفت : با وجود تمام تلاش های دستگاه های قضای ، ستادمردمی دیه در راستای کاهش آمار زندانیان جرایم‌ غیرعمد به خاطر وضعیت اقتصادی، بیکاری، درآمد‌های کم و ناپایدار افراد آمار ورودی محکومین جرایم غیرعمد به زندان‌ها تداوم دارد و در حال حاضر بیش از ۲۵۰تَن محکوم مالی در زندان‌های استان چشم انتظار دریافت کمک های خیرین برای آزادی هستند.

خدادادی افزود : به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو تعداد ۳۰زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ بیش از ۴۱میلیارد تومان با مشارکت ۳۰۰میلیون تومان بسیج ناحیه مقاومت شهرستان اردبیل ، ۱۷۰میلیون تومان شرکت آرتا پروتیین اردبیل و ستادمردمی دیه استان از زندان آزاد شدند.

“نایب رئیس ستاد مردمی دیه استان یادآور شد به همین مناسبت با معرفی ستاد مردمی دیه استان و کمک شرکت آرتا پروتیین اردبیل ۲۲زندانی جرایم سبک عمدی با مبلغ ۳۰۰میلیون تومان از زندان آزاد شدند”

وی تصریح کرد: تعداد ۳۰فقره پرونده نیز در حال رسیدگی می باشد که تاپایان سال زمینه آزادی آنان فراهم خواهد شد .

درپایان این مراسم ضمن اهدای یک شاخه گل رز به زندانیان آزاد شده ازخیرین برتر استان با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.