همزمان با سال روز ولادت باسعادت حضرت علی اکبر «علیه السلام » روز جوان ؛بانوی یزدی در یک اقدام خداپسندانه دل خانواده ۵زندانی غیرعمد را شاد کرد. همه‌چیز از یک نذر شروع شد: خانم مباشری زاده که یکی از فعالان مذهبی و امورخیریه در استان یزد است ؛ می گوید همه ساله در ماه محرم […]

همزمان با سال روز ولادت باسعادت حضرت علی اکبر «علیه السلام » روز جوان ؛بانوی یزدی در یک اقدام خداپسندانه دل خانواده ۵زندانی غیرعمد را شاد کرد.

همه‌چیز از یک نذر شروع شد:

خانم مباشری زاده که یکی از فعالان مذهبی و امورخیریه در استان یزد است ؛ می گوید همه ساله در ماه محرم من و خانواده ام عزاداری های پرشور مردم حسینی و ولایت مدار دارالارشاد اردبیل را برای سالار شهیدان امام حسین «علیه السلام »از تلویزیون دنبال می کنیم ، خیلی دلم می خواست که برای بجا آوردن نذری که داشتم در ماه محرم سفری به اردبیل داشته باشم  و لی به خاطر پاره ی از مشکلات نتونستم  تااینکه یک روز در فضای مجازی خبری از آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در چهارمین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی را دیدم و با مدیر ستاد مردمی دیه استان اردبیل تماس گرفتم و با راهنمایی های وی تصمیم گرفتم به نیت ۵ تن آل عبا ، زمینه آزادی ۵ تَن  از جوانان استان غیور پرور ، امام حسینی و ابوالفضلی اردبیل را که به خاطر مشکلات مالی در زندان تحمل حبس می کردند فراهم و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگردانم و شادی را برای خانواده های این عزیزان به ارمغان بیاورم .

این بانوی نیکوکار با لهجه ی شیرین یزدی می گوید شاهدِ اشکِ اندوه دیگران بودن خوشایند نیست اما شاهدِ اشکِ شوق بودن، لذت‌بخش‌ترین حسی که می‌توانیم تجربه کنیم.

خانم مباشری زاده با بیان اینکه به عنوان یک همشهری و هم‌وطن آرزویم این است که هیچ کس در بند مشکلات زندگی گرفتار نشود  گفت: خداوند از طریق ما انسانها ، خوبی و مهربانی خود را به دیگران منتقل می کند و گره های کار بندگانش را باز می کند.

کریم الله محبوبی اُناری  مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل ضمن قدردانی از اقدام خداپسندانه این بانوی نیک اندیش یزدی گفت :به مناسبت ولادت باسعادت حضرت علی اکبر «علیه السلام »روز جوان ۵ زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ محکومیت ۹میلیار ریال از زندان های استان آزاد شدند.

محبوبی در خصوص تامین مبلغ محکومیت این زندانیان افزود :مبلغ بیش از۲میلیارد ریال گذشت شاکیان پرونده ها ، ۹۳۰میلیون ریال تامین مددجویان و خانواده های آنان ، ۳میلیارد ریال تسهیلات بانک های عامل ، ۱میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال کمک ستاد مردمی دیه استان ، ۶۰۰میلیون ریال کمک ستاد مردمی دیه کشور و ۷۲۰میلیون ریال از طرف خانم مباشری زاده و ساکنین خیراندیش محله نعیم آباد (آبشاهی) از شهر : قنات  استان یزد تامین شده است .

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل گفت :از ابتدای سال جاری تعداد۲۱۷زندانی جرایم غیر عمد از زندان های استان با مبلغ محکومیت۲بیلیون و ۹۳۵ میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شدند که از این تعداد۸تَن خانم بوده‌اند.