جشن آزادسازی ۳۰ تن از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی به مناسبت نیمه شعبان و عید نوروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) و عید سعید نوروز جشن آزادسازی ۳۰ تن از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در […]

جشن آزادسازی ۳۰ تن از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی به مناسبت نیمه شعبان و عید نوروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) و عید سعید نوروز جشن آزادسازی ۳۰ تن از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان با حضور رئیس کل دادگستری استان، اعضای ستاد دیه ی استان و جمعی از خیرین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری  ورئیس هیأت امنای نمایندگی ستا ددیه ی استان در ابتدای این مراسم با اعلام کسب رتبه برتر ستاد دیه ی  استان در سطح کشور در سال گذشته اظهار داشت: مسوولان و اعضای فعال در ستاد دیه نیز در پاسخ به اعتماد آحاد مردم شریف به خدمتگزاران خود، تلاش می کنند در ارزیابی متقاضیان دقت و اهتمام ویژه داشته باشند تا به معنای واقعی از مددجویان نیازمندی که واجد شرایط دریافت  کمک ستاد دیه هستند حمایت شود.

آیت الله دکتر عاملی امام جمعه اردبیل نیز با قدردانی از حمایت های دستگاه قضایی استان از اقدامات ستاد دیه استان اظهار داشت: مسلما انجام کار نیک و خیرخواهانه در نزد خدای متعال دارای اجر و پاداش است و خوشبختانه مردم ولایی و حسینی اردبیل با تأسی از ائمه اطهار (ع) و بزرگان دینی، همواره به صورت چشمگیری در کارهای انسانه دوستانه مشارکت گسترده ای دارند که جا دارد از تمامی خیرین استان قدردانی شود.

وی اقدامات خداپسندانه و انسان دوستانه خیرین استان در کمک به آزاد سازی زندانیان جرائم مالی و غیر عمد را عملی بسیار پسندیده عنوان نمود و ازتمامی نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما و نیز اصحاب رسانه استان خواست با ترویج و نشر اینگونه اقدامات نیکو به گسترش فرهنگ همنوع دوستی و دستگیری از نیازمندان در جامعه کمک نمایند.

در ادامه کریم الله محبوبی اُناری مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با ارایه گزارش  آمارعملکرد ستاد دیه ی استان در سال جاری گفت : امسال تعداد ۲۰۰تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ محکومیت بیش از ۵۳میلیارد تومان و ۶۹تَن دیگر از طریق مشاوره  از زندان های استان آزاد و به کانون گرم خانواده های خود باز گشتند.

محبوبی در خصوص پرداخت مبلغ محکومیت این زندانیان افزود: مبلغ بیش از ۱۱میلیارد تومان گذشت رضایتمندانه شکات ،۱۲میلیارد تومان آورده و تامین شده خود مددجویان ، ۲۲میلیاردتومان پذیرش حکم اعسار دادگستری های استان ۳میلیارد تومان کمک ستاددیه ی استان،۸۳۷ میلیون  تومان کمک ستاد دیه ی کشور  ، ۲۱۶میلیون تومان  پرداخت صندوق تامین خسارت های بدنی و ۴میلیاردو ۴۰۱میلیون تومان تسهیلات بانکی می باشد .

محبوبی افزود :

محبوبی افزود : امسال مبلغ بیش از ۶میلیارد تومان توسط خیرین استان به نمایندگی ستاد دیه ی استان کمک شده که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

گفتنی است در این مراسم کودکی خردسال  با اهدایی  اندوخته ی  قلک خود به مبلغ ۶۰۰هزار تومان برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی به عنوان کوچکترین خیر اردبیلی از سوی امام جمعه ی اردبیل مورد تقدیر قرا ر گرفت .

در پایان این مراسم  از ۲۰ تَن از خیرین شاخص استان با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.