در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر جشنهای گلریزان در استان اردبیل اعضای هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان با آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه اردبیل دیدار کردند . به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه ی استان : یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان […]

در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر جشنهای گلریزان در استان اردبیل اعضای هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان با آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه اردبیل دیدار کردند .

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه ی استان : یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان در دیدار اعضای ستاد دیه استان با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر ۷۶۹ زندانی جرایم غیرعمد ومالی در زندان های استان به سر می‌برند که انتظار می‌رود با مشارکت ستاد دیه ی استان ، خیرین ، مردم و مسوولان زمینه آزادسازی این  زندانیان نیازمند آبرومند فراهم شود.


خدادادی  با اشاره به این که جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در دوازدهم رمضان  برگزار خواهد شد افزود: این جشن با حضور خیرین و مسوولین استان در روز دوشنبه ، ۷خرداد مصادف با دوازدهم ماه مبارک رمضان در سالن ولایت  سپاه حضرت عباس (ع ) برگزارخواهدشد  .

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان گفت: متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل مشکلات اقتصادی و با محکومیت مالی در زندان هستند که این امر موجب آسیب رساندن به جامعه و بنیان خانواده های این  زندانیان شده است .

یوسف خدادادی مبلغ محکومیت ۷۶۹ زندانی جرایم  غیر عمد و مالی استان را  بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد که پس از برگزاری جشنهای گلریزان استان زمینه ی آزادسازی این زندانیان جرایم غیر عمد و مالی از زندانهای استان فراهم گردد.

او تصریح کرد: متاسفانه ورود به زندان به خاطر نابسامانی درحوزه اقتصادی درحال افزایش است و علی‌رغم این که هر سال با کمکهای خیرین و ستاد دیه ی استان  بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد از زندانهای استان آزاد می‌شوند ولی همچنان روند بازگشت به زندان ادامه دارد.

آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه اردبیل اظهار داشت؛ نبود والدین در کنار فرزندان سبب تشدید آسیبهای اجتماعی درجامعه می شود و فرزندان زندانیانی که والدینشان به دلیل مشکلات اقتصادی در زندان به سر می‌برند نیازمند مهر و محبت  والدین هستند .

سید حسن عاملی باتاکیدبراینکه نبود والدین در کنار خانواده هایشان  سبب افزایش آسیبهای اجتماعی می‌شود گفت: انتظار می‌رود امسال با مشارکت خیرین ومسوولین استان و همچنین اقدامات مناسبی که توسط  ستاد دیه ی استان و کشورانجام گرفته بیشتراز سالهای گذشته ، بستر آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد دراستان فراهم گردد .

او تصریح کرد: جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد یک امر بسیار خوبی است که انتظار می‌رود خیرین استانی ،کشوری ویا افرادی که می‌توانند به این امر مهم کمک کنند در این جشن حضور یابند.

نماینده ولی فقیه استان اردبیل  به اجر وثواب انجام کارهای خیردر نزد خدا اشاره کردو گفت ؛ بنده اگر در مسوولیت های  اجرایی نبودم بی‌شک در ستاد دیه برای کمک به آزادسازی  زندانیان جرایم غیرعمدو مالی فعالیت می کردم چرا که این امر ثواب و اجر بسیاری نزد خداوند متعال دارد.

سید حسن عاملی درخصوص چگونگی فرهنگ سازی کمک به زندانیان جرایم غیرعمدگفت: جلساتی را با ائمه جمعه ی شهرستانها ، در خصوص فرهنگ سازی کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمدو مالی برگزار خواهیم کرد.