به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل : کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل در جلسه ی هیأت امنای ستاددیه ی استان که امروز صبح  به ریاست یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان در محل سالن جلسات ستاددیه ی استان برگزار گردید اعلام کرد : ستاددیه ی استان در طول ۱۶سال فعالیت خود  ۳۱۹۲تن از زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد مالی را با مبلغ محکومیت بالغ بر ۱۲۰میلیاردو ۸۷۸میلیون تومان از زندانهای استان آزادکرده است.

محبوبی در خصوص عملکرد سال ۹۶نیز گفت : در سال ۹۶تعداد ۳۳۷تن از زندانیان جرایم غیر عمد با مبلغ محکومیت ۲۸۶میلیاردو ۲۵۸میلیون ریال اززندانهای استان آزاد و به کانون جامعه و خانواده ی خود بازگشتند .

اوادادمه داد : از ۳۳۷تن زندانیان آزاد شده به تفکیک جنسیت ۱۰تن زن و ۳۲۷تن مرد و به تفکیک محکومیت مالی ۲۵۲تن ، دیه ناشی از حوادث رانندگی و کارگاهی شبه عمد و غیر عمد ۱۲تن و مهریه ۷۳تن را به خود اختصاص داده است.

مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان در خصوص تعداد پرونده های مطرح شده در جلسات ی هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان گفت : در سال ۹۶تعداد ۲۹جلسه توسط هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان برگزارشدکه ۶۱۵فقره پرونده مددجویان جرایم غیرعمد در این جلسات مورد رسیدگی قرار گرفته است که ازاین تعداد  ۶۰۷فقره تایید و ۸فقره دیگربه علت داشتن سوابق کیفری رده شده است.

محبوبی به افزایش میزان گذشت شکات پرونده ها در سال  ۹۶ اشاره کرد وگفت : با تلاش واحد مددکاری و شورای حل اختلاف نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل در سال ۹۶ از تعداد ۱۶۹تن از شکات مبلغ ۸۱میلیاردو ۷۸۶میلیون ریال گذشت اخذگردیده است که نشان از روحیه ی بالای گذشت وایثار مردم استان می باشد .

او افزود : با هماهنگی و همکاری همکاران قضایی استان تعداد ۷۸ تن از زندانیان جرایم غیر عمد  مالی به مبلغ ۱۲۳میلیارد ریال با استفاده از حکم اعسار و تقسیط از سوی دستگاه قضایی استان آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان از افزایش چشمگیر کمکهای مردمی در جشنهای گلریزان خبرداد وگفت : مردم استان اردبیل در جشن های گلریزان وهمایش بانوان در سال۹۶ مبلغ ۹میلیاردو ۶۵۱میلیون  ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند که این رقم در سال گذشته ۷میلیاردو ۹۹۴میلیون ریال بوده است.

محبوبی عملکرد ستاد به فعالیتهای گسترده رسانه ای و اطلاع رسانی فراگیر از طریق مطبوعات و خبرگزاریها و صدا و سیمای استان اشاره کرد و گفت: درراستای اطلاع رسانی از عملکرد و فعالیتهای ستاددیه ی استان باهمکاری  مسوولین صدا و سیمای استان و خبرنگاران و جراید و خبرگزاریها،به اطلاع رسانی و اعتماد سازی اجتماعی  ورود کرده ایم  و باید تلاش کنیم تادر سال ۹۷به این مقوله بیشتر به پردازیم .