پنجمین همایش جامعه ی حسینیان دارالارشاد استان اردبیل با حضور مسوولین و خیرین حسینی استان اردبیل به مناسبت گرامیداشت سال روز شهادت حضرت رقیه (س) در مسجد ابراهیم آباد اردبیل برگزار شد. یوسف خدادی نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه ی اردبیل در این همایش گفت : با همت خیرین حسینی و ولایت مدار […]

پنجمین همایش جامعه ی حسینیان دارالارشاد استان اردبیل با حضور مسوولین و خیرین حسینی استان اردبیل به مناسبت گرامیداشت سال روز شهادت حضرت رقیه (س) در مسجد ابراهیم آباد اردبیل برگزار شد.

یوسف خدادی نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه ی اردبیل در این همایش گفت : با همت خیرین حسینی و ولایت مدار استان اردبیل تعداد ۳۰زندانی جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ محکومیت ۱۱۰میلیارد ریال از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

خدادادی از آزادی ۸۳تَن از زندانیان جرایم غیرعمد ومالی در سال جاری با مبلغ محکومیت ۲۵۳میلیارد و ۱۲۷میلیون و ۱۳۶هزارو ۰۲۳ریال از زندان های  استان خبرداد  که به ترتیب محکومیت ؛ ۷۵فقره مالی ، ۵فقره مهریه ، ۳فقره دیه  بوده است .

او در خصوص پرداخت مبلغ محکومیت این زندانیان افزود: مبلغ ۸۸میلیارد ۷۵۲میلیون و۴۴۴هزارو ۹۴۷ریال گذشت رضایتمندانه شکات ،۱۹میلیارد و۳۷۴ میلیون و۱۲۹هزارو ۹۶۸ریال آورده و تامین شده خود مددجویان ، ۷۸میلیاردو ۱۹۸میلیون و۵۶۱هزار و ۱۰۸ریال پذیرش حکم اعسار دادگستری های استان، ۲۰میلیارد و ۵۵۲میلیون ریال کمک ستاددیه ی استان،۱۴میلیاردو ۶۴۰میلیون ریال کمک ستاد دیه ی کشور   ، ۳۱میلیاردو ۱۱۰میلیون ریال تسهیلات بانکی  و۵۰۰میلیون ریال پرداختی شرکت های بیمه بوده است .

وی با اعلام افزایش حضور و مشارکت خیرین در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی در استان گفت : با تلاش و کوشش ستاد دیه استان ، مقوله ی کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی  تبدیل به یک فرهنگ حسنه در استان شده است و ما همه روزه شاهد حضور گرم خیرین درنمایندگی ستاد دیه ی استان هستیم .

خدادادی افزود : اگر حمایت های خیرین نبود بسیاری  از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی تا سال های سال در زندان گرفتار بودند و نمی توانستند به کانون گرم خانواده های خود برگردند.

اوتصریح کرد: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی نتایج پرباری برای خانواده ها ی زندانیان  و جامعه به دنبال دارد و از پیامدهای سو اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پیشگیری می کند.

خدادی در ادامه به تبیین اهمیت «فرهنگ‌سازی و ترویج امر خیر در جامعه» پرداخت و در این مقوله نیز نقش و کارکرد خیّرین را مهم دانست و بیان داشت: در انجام امر خیر، احسان و نیکوکاری گاهی در راستای حفظ حیثیت و آبروی افراد باید کار بصورت پنهانی باشد اما گاهی نیاز است که کار خیر آشکار باشد تاموجب  فرهنگ سازی ، ترویج و تبلیغ امر مهم خیر خواهانه در جامعه شود.

در این همایش نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه ی استان میزان کمک های خیرین از اول ماه محرم تا پنجمین همایش حسینیان دارالارشاد اردبیل را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.