مدیرنمایندگی ستاددیه ی  استان اردبیل گفت : با بهره مندی از قابلیت های ویژه ی دانشگاه می توانیم تاثیر به سزایی در افزایش آگاهی جوانان و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی درجامعه داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل ؛ به منظور ایجاد تعامل هرچه بیشتر و بهره مندی از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای کمک به آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی ، کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان امروز صبح درمحل دفتر دکتر اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل حضور یافته وباهم دیدار و به گفتگو پرداختند.

کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان بهره مندی از قابلیت های ویژه ی دانشگاه آزاد را در افزایش آگاهی جوانان مهم شمرد وگفت : دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری کشور نقش بی بدیل و بی نظیری دراطلاع رسانی و  آموزش جوانان درسطح جامعه دارد .

وی با بیان اینکه با رویکرد علمی، هوشمندانه و عزم جدی مردم و مسوولان می توان در کاهش آسیب های اجتماعی  به موفقیت های بزرگی دست یافت، اظهارکرد: دانشگاه ها و قشر نخبه جامعه با ایجاد گفتمان غالب در جامعه می توانند، ضمن آگاهی بخشی به مردم، برای پیشگیری و کاهش از شیوع بسیاری از آسیب های اجتماعی، نقش تعیین کننده ای درجامعه داشته باشند.

مدیرنمایندگی ستاددیه ی استان ضمن تبیین اهداف و عملکرد ستاددیه ی استان گفت : ستاددیه ی استان در طول ۱۶سال فعالیت خود  ۳۱۹۲ تن از زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد مالی را با مبلغ محکومیت بالغ بر ۱۲۰میلیاردو ۸۷۸میلیون تومان از زندانهای استان آزادکرده است.

دانشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت های نخبگان در کاهش و پیشگیری از مشکلات و آسیب‌ های اجتماعی نقش تعیین کننده دارند

دکتر اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نقش دانشگاه‌ ها واستفاده از ظرفیت های نخبگان را در کاهش و پیشگیری از مشکلات و آسیب‌ های اجتماعی در جامعه  تعیین کننده  توصیف کرد وافزود : دانشگاه آزاد اسلامی با تدوین برنامه‌های دقیق ،صحیح  واستفاده از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه تأثیر گذار باشد .

وی با بیان اینکه همه جوامع به نوعی با مشکلات، چالش‌ها و آسیب های اجتماعی مختلفی روبه‌رو هستنداظهار داشت: برپایی کارگاه‌ های آموزشی، نشست‌ها و همایش‌هایی در ارتباط با پیشگیری از آسیب‌ در جامعه بسیار موثر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اشاره به این که  آمارها نشان می دهند که تعداد محکومین مهریه در جامعه رو به افزایش است، گفت : بازنگری در قوانین ازدواج  با حذف سکه از شروط ضمن عقد وفرهنگ سازی ازدواج آسان در جامعه روند ورودی محکومین مهریه به زندان را کاهش خواهد داد .

رسولی افزود : با افزایش پژوهش های علمی در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دانشگاه ها  تعداد آسیب های اجتماعی در جامعه کاسته ونقش زندان در جامعه کم رنگ تر خواهد شد .

گفتنی است دراین نشست مقرر شد تاپایان سال جاری جشن آزادسازی با مشارکت دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شود.