به مناسبت خجسته میلادحضرت زینب (س) و روز پرستار 24زندانی جرایم غیر عمد از زندان های استان اردبیل آزاد شدند. دهمین مرحله ی جشن آزادی نمایندگی ستاد دیه ی استان به مناسبت گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به ریاست حجت الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری  و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه […]

به مناسبت خجسته میلادحضرت زینب (س) و روز پرستار 24زندانی جرایم غیر عمد از زندان های استان اردبیل آزاد شدند.

دهمین مرحله ی جشن آزادی نمایندگی ستاد دیه ی استان به مناسبت گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به ریاست حجت الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری  و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه ی استان وبا حضورمسوولین و خیرین استان در ساختمان نمایندگی ستاد دیه ی استان برگزار شد.

حجت الاسلام حسین کثیرلو  در این جشن اظهار داشت :ستاد دیه یک موسسه ی خیریه ی غیر تجاری ، غیرانتفاعی و مردمی است که بزرگترین سرمایه‌های این ستاد نیز اعتمادِ مردم و خیرین است .

کثیرلو گفت :ستاد دیه  در حوزه  ی آزادی زندانیان و کمک به محکومین قطعی در جرایم غیرعمدی و محکومیت های قطعی مالی ناشی از تسبیب و موجب ضَمان و دیگر عقود مدنی فعالیت دارد.

او افزود : برای حفظ این سرمایه مهم باید اخبار و عملکردهای مربوط به کمکهای خیرین و تعداد زندانیان آزاد شده توسط این ستاد به صورت شفاف به عموم مردم اعلام گردد.

رئیس کل داد گستری تصریح کرد : یکی از اهداف ستاد دیه در سال جاری باید تلاش در زمینه ی آگاه سازی آحاد جامعه در خصوص پیشگیری از ارتکاب جرایم غیرعمد و به تبع آن ورود ناخواسته افراد به داخل زندان‌ها باشد که با دستیابی به این مهم از بروز  بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری خواهد شد.

رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان گفت :از ابتدای سال جاری تعداد ۱۲۴زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ محکومیت ۵۸۷میلیارد و ۳۴۶میلیون  ریال از زندان های استان آزاد شدند.

کثیرلو با بیان اینکه ۱۲۱ تَن از محکومین مرد و ۳تَن زن بوده است، تشریح کرد: از این تعداد به تفکیک محکومیت ۱۰۸ فقره مالی ، ۴ فقره دیه  و ۱۱فقره مهریه  در ستاد دیه ی استان رسیدگی شده است .

او اضافه کرد : به مناسبت خجسته میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار ۲۴زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ محکومیت ۱۸۷میلیارد و ۸۵۰میلیون و ۸۷۹هزارو ۵۹۵ریال از زندان های استان آزاد و به کانون گرم خانواده هایشان بازگشتند.

کثیرلو در خصوص پرداخت مبلغ محکومیت این زندانیان افزود: مبلغ ۴۸میلیارد ۸۷۵میلیون و۱۸۵هزارو ۶۶۸۳ریال گذشت رضایتمندانه شکات ،۷میلیارد و۱۳۱ میلیون و۳۵۷هزارو ۵۹۷ریال آورده و تامین شده خود مددجویان ، ۱۰۱میلیاردو ۶۲۴میلیون و۳۳۶هزار و ۳۱۵ریال پذیرش حکم اعسار دادگستری های استان، ۴میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال کمک ستاددیه ی کشور،۹میلیاردو ۴۲۰میلیون ریال کمک ستاد دیه ی استان   ، ۱۶میلیاردو ۷۰۰میلیون ریال تسهیلات بانکی   بوده است.

رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه ی استان ازاجرای طرح یلدای مهربانی با مشارکت نمایندگی ستاد دیه ی استان  و فروشگاه رنجیره ای هایپرمی در اردبیل خبر داد و گفت: در یک اقدام خیر خواهانه مدیر عامل فروشگاه زنجیره ای هایپرمی در اردبیل به مناسبت دومین سالگرد افتتاح هایپرمی و در راستای فرهنگ سازی و کمک به خانواده های زندانیان طرح یلدای مهربانی را با اهدای در صدی از فروش آذر ماه به آزادی ۸۰زندانی جرایم غیرعمد به اجرا گذاشته است.

کثیرلو ابراز امیدواری کرد که با ترویج این عمل خیرخواهانه ، سایر بنگاه های اقتصادی نیز  درکمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت و یاور این ستاد مردم نهاد باشند .

در پایان این مراسم از خیرین شاخص استان با اهدای لوح تکریم و قرآن کریم تجلیل به عمل آمد و ۲۴زندانی غیر عمد با دریافت شاخه گل رز به کانون خانواده یشان بازگشتند.