به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل ، کریم‌الله محبوبی، مدیر نمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل  در بیست و پنجمین  جلسه ی ستاددیه ی استان  اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده از سوی ستاد دیه ی استان و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه از ابتدای سال تاکنون ۲۷۵ زندانی جرایم غیرعمد  از زندانهای  استان اردبیل آزاد شده اند.

محبوبی گفت : میزان محکومیت این زندانیان بالغ بر ۱۹۱میلیارد و ۱۳۴میلیون ریال بوده است .

مدیر نمایندگی ستاد دیه ی استان  با تاکید به اینکه از این مبلغ ۴۹ میلیاردو۷۹۹میلیون  ریال بااخذ  گذشت از شاکات تامین شده، تصریح کرد: نزدیک به۱۰ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال نیز ازمحل  کمکهای خیرین استان درسال ۹۶پرداخت شده است.

او افزود: برخی از خیرین ستاددیه ی استان گمنام بوده و فقط برای  جلب رضایت خدا، اقدام به آزاد سازی زندانی می نمایند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل از افزایش مبلغ بدهی زندانیان استان نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: به دلیل اثرات سوء زندانی شدن فرد بر اثر جرایم مالی تلاش براین است که از  زندانیان مستحق حمایت کرده و روند آزادسازی انها راتسریع نماییم .

محبوبی افزود: تلاش خواهیم کرد  تا در مهلت باقی مانده از سال زمینه آزادسازی ۵۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد را با حمایت‌ها و کمک‌های خیرین ،کارمندان دولتی و نهادهای مالی در سطح استان فراهم سازیم .

او تصریح کرد: در صورتی که حمایت دستگاه ها و نهادهای حمایتی تجمیع شود، می توان بسیاری از زندانیان غیر عمد را در آستانه عید از زندان های استان آزاد کرد.