جلسه هماهنگی و برنامه ریزی همایش بانوان خیر شهرستان اردبیل با حضور قاصدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاددیه ی استان ، خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و نایب رئیس ستاددیه ی استان  ، محبوبی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ، خانم محمدلو مدیر کل دفتر امور بانوان و  جمعی از مسوولین اموربانوان […]

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی همایش بانوان خیر شهرستان اردبیل با حضور قاصدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاددیه ی استان ، خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و نایب رئیس ستاددیه ی استان  ، محبوبی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ، خانم محمدلو مدیر کل دفتر امور بانوان و  جمعی از مسوولین اموربانوان و خیرین در محل سالن اجتماعات  دادگستری کل استان اردبیل برگزار شد.


به گزارش  روابط عمومی ستاددیه ی استان اردبیل؛حجت الاسلام والمسلمین محمد علی قاصدی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه، به تشریح اهمیت موضوع زندانیان جرایم غیر عمد در زندانهای استان پرداخت و گفت: زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد و مالی که به خاطر نوسانات اقتصادی (غیر کلاهبرداری ) و عدم تمکن مالی و یا حوادث ناشی از تصادفات رانندگی  درزندان به سر می برند انسانهای آبرومندی هستند که از بدی حادثه گرفتار شده اند و قادر به پرداخت بدهی و دین خود نیستند و کمک برای آزادسازی این عزیزان ازوظایف انسانی و دینی ما می باشد .

قاصدی بابیان اینکه زندانی شدن این افراد آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد افزود : با زندانی شدن این افراد علاوه بر اینکه خود این زندانیان درگیر مشکلاتی فراوانی می شوند خانواده های این گونه افراد نیز در معرض بسیاری از آسیبهای اجتماعی قرار می گیرند. بی شک معضلات و آسیبهای این خانوادهابه جامعه نیز سرایت کرده و همه افراد را درگیر آثار سوء خود قرار می دهد .

او تاکید کرد : وظیفه همه آحاد مردم و مسوولین است تا در صیانت از جامعه در کنار هم ودر  حمایت از خانوادهای این افراد گام های موثری را بردارند.
در ادامه یوسف خدادادی با ارایه گزارشی از عملکرد ستاددیه ی استان گفت : در سال ۹۵هیأت امنای ستاددیه استان ۲۵جلسه برگزار کرده است که ۴۷۵فقره پرونده مددجویان جرایم غیر عمد در این جلسات طرح و تصمیمات لازم در جهت آزاد سازی این عزیزان اتخاذ گردیده است .

خدادادی افزود : تاکنون ۱۷۸تن از زندانیان جرایم غیر عمد با مبلغ محکومیت بالغ بر ۶۳میلیارد ریال  از زندانهای استان آزاد شدند که به تفکیک مبلغ ۲۳میلیارد ریال گذشت ، ۷میلیارد ریال آورده مددجو یان ، ۱۲میلیارد ریال کمک ستاددیه ی استان و کشور و الباقی تسهیلات بانکی با کارمزد ۴درصد بوده است .

سپس محبوبی مدیرنمایندگی ستاددیه ی استان در خصوص اهداف جلسه توضیحات لازم را ارایه نمود و برای انتخاب اعضای کمیته اصلی تصمیمات لازم اتخاذ گردید .


همایش بانوان خیر شهرستان اردبیل با هدف آزاد سازی زندانیان نیازمند آبرومند در ۲۲اسفند ماه سال ۹۵ در محل سالن ولایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و جمعی از خیرین برگزار خواهد شد.