اردبیل که در این روزها در عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سوگ نشسته است شاهد یک رویداد بزرگ فرهنگی است و این اقدامی فداکارانه توسط خیرانی از جنس ایثار و گذشت رقم خورده است. به گزارش روابط عمومی ستاددیه استان اردبیل ، با تلاش وپیگیری  یوسف خدادادی معاون رئیس کل […]

اردبیل که در این روزها در عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سوگ نشسته است شاهد یک رویداد بزرگ فرهنگی است و این اقدامی فداکارانه توسط خیرانی از جنس ایثار و گذشت رقم خورده است.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه استان اردبیل ، با تلاش وپیگیری  یوسف خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت مدیره ستاددیه استان  وباکمک  دو خیر نیکوکار اردبیلی  ۲۹تن  از زندانیان جرایم غیر عمد ازپشت میله های زندان آزاد و به کانون گرم خانواد بازگشتند.


خدادادی حضور و مشارکت خیرین در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد را عملی خداپسندانه دانست و گفت : مشارکت خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی عملی خداپسندانه و انسانی است و ترویج فرهنگ عفو و گذشت و جلب مشارکت‌های مردمی از اهداف ستاد دیه برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد است و در این مسیرنیازمند به حمایت و کمک دستگاه‌های اجرایی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد هستیم.

ایشان با بیان اینکه مبلغ محکومیت این زندانیان بالغ بر  ۳میلیارد ریال بود افزود : با همت کار کنان و مددکاران  ستاددیه استان و گذشت  سخاوتمندانه شاکیان و با پرداخت ۷۵۵میلیون  ریال توسط خیرین استان ، ۲۹نفر از زندانیان جرایم غیر عمد مالی  از زندان آزاد شدند .

یوسف خدادادی  با اشاره به اینکه با آزادی هر یک از زندانیان نیازمند، آرامش روحی و روانی اعضای یک خانواده تأمین می شود گفت: تلاش خیرین در راستای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و آزادی آن ها قابل ستودن است و کمک خیرین ستاد دیه از نظر فرهنگی هم تأثیرات خاص خودش را بر زندانیان داشته و سبب ایجاد تحول در این افراد گردیده است.

درادامه میریوسف سیدشکری خیر اردبیلی نیز ‌اظهار داشت: یکی از اولویتهای اساسی من ترویج فرهنگ آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است و در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ام تا علاوه بر خودم دیگر خیران را نیز برای ورود به این امر خیر پیشگام کنم.

وی با اشاره به اینکه  بنده به همراه قاسم علیزاده زمینه آزادی ۲۹ زندانی جرائم غیرعمد را در اردبیل فراهم کردیم٬ افزود: ما از این کار خیرخواهانه بسیار خرسندیم و وقتی خنده را بر لبهای این زندانیان می‌بینیم بسیار خوشحال شده و به خود می‌بالیم چرا که انجام کار خیر و نیک همیشه رضایتبخش است.

خیر اردبیلی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های اساسی درصدد هستیم در آینده نیز زمینه آزادی برخی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی اردبیل فراهم کنیم  گفت : نیاز است در این زمینه مسئولان و خیران اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را تسهیل کنیم.

با این اقدام عظیم و حسینی‌وار خیران اردبیلی به صورت عملی مجسم شد که هنوز هم مردانی در این دیار و خطه هستند که فراخی و شادمانی خود را در لبخند و خوشحالی هم نوعان خود می‌بینند و برایشان هیچ یک از امور اقتصادی و مالی مهم نیست و تنها با خوشحالی فرزندانی چشم انتظار است که زندگی آن ها معنا می‌یابد.