آیین نذری دادن به عزاداران امام حسین(ع) سنتی دیرینه و پسندیده در میان اکثر مسلمانان به‌ویژه شیعیان دنیاست که در کشورمان رواج بیشتری دارد، همه ساله در ماه محرم و صفر مردم ولایت مدار و حسینی اردبیل با  دادن نذری از عزاداران امام حسین (ع) پذیرایی می کنند چندسالی است که نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل با همکاری هیئت های مذهبی استان تلاش می کند که آیین نذر کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی در استان اردبیل نهادینه شود و هم اکنون این امر مهم با اطلاع رسانی دقیق و برگزاری همایش های مذهبی مورد توجه مردم خَیّر و حسینی استان اردبیل قرارگرفته است .

آزادسازی ۱۴تَن از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی با مشارکت شرکت اشجع باتری

در مراسمی که شب گذشته مصادف با ششم ماه محرم در تالار عالی قاپوی اردبیل با مشارکت شرکت تولیدی بازرگانی اشجع باتری برگزار شد تعداد۱۴تَن اززندانیان جرایم غیر عمد و مالی با مبلغ بدهی ۹میلیارد ریال از زندان های استان اردبیل آزاد شدند که به تفکیک مالی: مبلغ ۱میلیارد و ۱۰۳میلیون ریال گذشت رضایتمندانه شکات ،۲میلیارد ۱۸۳میلیون ریال کمک ستاددیه ی استان ، ۴۳۶میلیون ریال کمک شرکت تولیدی بازرگانی اشجع باتری ، ۲میلیارد۹۹۹میلیون ریال آورده مددجویان و باقیمانده مبلغ بدهی از محل دریافت تسهیلات بانک های عامل و اعسار دادگستری تامین شده است.


مراد فتحی مدیر کل زندانهای استان در این مراسم گفت: زندانیان جرایم غیر عمد ومالی بخاطر مشکلات ناشی از نوسانات بازار، حوادث کارگاهی، مهریه، تصادف و قرض در زندان های استان به سر می برند.
وی افزود: خانواده این زندانیان چشم انتظار عزیزان خود هستند و ایام محرم فرصتی است تا خیران حسینی زمینه آزادسازی آنها را فراهم سازند.
فتحی ادامه داد: ستاد دیه استان اردبیل در نظر دارد تا با مشارکت خیرین به نیت ۷۲ شهید کربلا تا اربعین حسینی ۷۲ زندانی جرایم غیر عمد و مالی را از زندان آزاد کند.
گفتنی است در این مراسم شرکت شیرآلات قهرمان نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی کمک کردند.