هفتمین مرحله  جشن آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به ریاست حجت الاسلام حسین کثیر لو رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد مردمی دیه استان  و با حضور اعضای شورای هماهنگی  امور خیریه اداره کل اوقاف استان و جمعی از خیرین در ساختمان ستاد مردمی دیه استان اردبیل برگزار شد.   حسین کثیرلو […]

هفتمین مرحله  جشن آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به ریاست حجت الاسلام حسین کثیر لو رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد مردمی دیه استان  و با حضور اعضای شورای هماهنگی  امور خیریه اداره کل اوقاف استان و جمعی از خیرین در ساختمان ستاد مردمی دیه استان اردبیل برگزار شد.  

حسین کثیرلو در ابتدای این مراسم ضمن تبریک روز پرستار از تلاش ها و اقدامات کادر درمان استان که با تأسی از حضرت زینب (س) با وجود تمامی کمبودها و مشکلات در راستای ارتقای سلامت مردم تلاش می کنند قدردانی نمود.

کثیرلو در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک تفکر است که نهادینه نمودن آن روحیه خدمت رسانی و ایثار و فداکاری را در جامعه رشد و نمو می دهد، چنانچه در حوزه های مختلف شاهد این روحیه ایثارگرانه هستیم و امروز نیز مشارکت قشر های مختلف مردمی  در امور خیر از جمله کمک به ستاد مردمی دیه برای آزادی زندانیان  جرایم مالی و غیر عمد نمونه ای از همین ایثار است که برگفته از تفکرات بسیجی بودن است.

وی همچنین در ادامه با بیان برخی از معضلات اجتماعی از جمله فقر،  بیکاری، طلاق و اعتیاد تصریح کرد: ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی نداشتن در آمد و اشتغال است. لذا یکی از موضوعات بسیار مهم که باید در دستور کار دولتمردان قرار گیرد فراهم نمودن بستر های تولید و اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری می باشد که دستگاه قضایی نیز در این خصوص  همواره از سرمایه گذاری مشروع و قانونی در رونق و توسعه استان حمایت می کند.

رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد مردمی دیه استان افزود: از ابتدای سال جاری ۱۵۶ تَن از زندانیان جرایم غیر عمد با مبلغ محکومیت بیش از ۱۸۰میلیارد تومان با کمک ستاد دیه استان، گذشت شاکیان ، آورده مددجویان ، تسهیلات بانکی و صدور احکام اعسار قضایی ، از زندان های استان آزاد شدند.

مقام عالی قضایی استان با قدردانی از جامعه خیرین استان گفت: با همت خیرین ولایتمدار استان اردبیل امروز ۱۹ تَن از زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند با مبلغ محکومیت بیش از ۱۵ میلیارد تومان  به مناسبت گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت زینب (س ) روزپرستار وهفته بسیج از زندان های استان آزاد شدند.

در پایان این مراسم از پرستاران مرکز توان بخشی حضرت ابولفضل (ع)اردبیل و اعضای شورای هماهنگی امورخیریه با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد و مددجویان آزادشده بادریافت یک شاخه گل رز به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

گفتنی است در اولین همایش سراسری منتخب شوراها ی خیریه که در مجتمع آموزشی امامت مشهد مقدس برگزار شد شورای هماهنگی امورخیریه اداره کل اوقاف استان اردبیل رتبه ی برتر کشوری را کسب کردکه ستاد مردمی دیه استان نیز درآن عضو می باشد.