به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر در یک اقدام خدا پسندانه دانش آموزان دبیرستان پسرانه هیأت امنایی امید انقلاب ناحیه ی یک اردبیل در یک اقدام خودجوش با عنوان “پویش فرزندان انقلاب” با جمع آوری مبلغی معادل ۱۲۰ میلیون ریال زمینه آزادی دو محکوم مالی از زندان را فراهم نمودند ناصر عتباتی رئیس کل […]

به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر در یک اقدام خدا پسندانه دانش آموزان دبیرستان پسرانه هیأت امنایی امید انقلاب ناحیه ی یک اردبیل در یک اقدام خودجوش با عنوان “پویش فرزندان انقلاب” با جمع آوری مبلغی معادل ۱۲۰ میلیون ریال زمینه آزادی دو محکوم مالی از زندان را فراهم نمودند

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه ی استان در نشست امروز صبح که با حضور احمد ناصری مدیر کل آموزش و پرورش استان ، یاسر امجدی سرپرست اداره ی کل زندان های استان ،  کریم الله محبوبی اُناری مدیر نمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل ، صالح پناهی مدیر دبیرستان پسرانه هیأت امنایی امید انقلاب ناحیه ی یک اردبیل و جمعی از دانش آموزان پسرانه هیأت امنایی امید انقلاب ناحیه ی یک اردبیل با تقدیر از این اقدام ارزشمند گفت: حرکت خودجوش این نوجوانان که دستهای کوچک ولی دلهای بزرگ دارند، عرصه ای از یک جوانمردی بود. کمک به دیگران بیش از آن چه توانایی مالی بخواهد، دل دریایی می خواهد.

عتباتی با اشاره به اینکه این حرکت یک الگوی فرهنگی و تربیتی و یک خط شکنی زیبا در بین جامعه ی فرهنگیان و دانش آموزان است گفت: این اقدام  شما روحیه هم زیستی را به نسل آینده ساز ایران اسلامی آموزش می دهد.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه ی استان اردبیل ضمن تشریح پیدایش و شکل گیری ستاد دیه گفت  : ستاد دیه یک ستاد کاملا مردمی است که وابسته به هیچ نهاد یا ارگان دولتی نبوده و با همت شهید والا مقام سید اسد الله لاجوردی برای آزاد سازی زندانیان نیازمند جرایم  غیر عمد ومالی  تأسیس شده و روزنه ی  امید را در دل زندانیان نیازمند آبرومند بدهکار در جرایم غیرعمد ومالی  ایجاد نمود و بازگشت به آغوش خانواده و اجتماع را در بین این مددجویان پر رنگ تر کرده است .

او افزود : ستاد دیه ی استان اردبیل نیز فعالیت خود را ازسال ۱۳۸۱آغاز کرده و تاکنون توانسته ۳هزارو ۹۰۸تَن از زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد ومالی را با مبلغ محکومیت ۲بیلیون و ۷۱۶میلیاردو۷۴۰میلیون و ۸۹۶هزارو  642ریال از زندان های استان آزاد و به آغوش خانوادهایشان باز گرداند .

وی تصریح کرد : امسال نیز نمایندگی ستاد دیه ی استان ۵۲مورد جشن گلریزان مختص ماه مبارک رمضان در سطح استان “۱۲مورد شهرستان ، ۲۰مورد بخش ها ،۲۰مورد دهیاری ها”برنامه ریزی کرده  که به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا غیر حضوری و از طریق شبکه ها ی اجتماعی برگزار می شود.

عتباتی گفت : از ابتدای سال جاری نمایندگی ستاد دیه استان  تعداد ۱۵تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ ۳۱میلیارد ریال از زندان های استان آزاد کرده است و همچنین این نمایندگی  در آستانه ی فرا رسیدن عید سعید فطر همزمان با سایر استان ها در سراسر کشور به منظور گرامیداشت یاد و خاطره ی  شهدای سازمان زندان های کشور مخصوصاً عبد صالح خدا شهید والامقام حاج سید اسدالله لاجوردی ۱۸تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ محکومیت۳میلیارد و ۶۲۶میلیون و ۹۲۱هزار ریال  با کمک خیرین انسان دوست از زندان های استان آزاد خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری اردبیل تاکید کرد : فرهنگسازی این امر مهم  در دوران دانش آموزی و از آموزش و پرورش بیشترین تاثیر عمیق را خواهد داشت و می تواند افراد بزرگسال را جهت دهد و تاثیر گذار باشند.

گفتنی است احمد ناصری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در این نشست  ابراز امیدواری کردکه حرکت خیرخواهانه و عمل نیک اندیشی این واحد آموزشی، سرمشقی برای سایر مدارس بشود و بستری فراهم شود تا بتوانند افرادی را  که ناخواسته به خاطر محکومیت های مالی  به زندان افتاده اند را با کمک ستاد دیه ی استان به آغوش خانواده هایشان بازگرداند.

در پایان این نشست با اهدای لوح تکریم و یک جلد قرآن کریم ازمدیران و دانش آموزان دبیرستان پسرانه هیأت امنایی امید انقلاب ناحیه ی یک اردبیل تجلیل به عمل آمد .

بسم الله الرحمن الرحیم

🌷امروز روز آراستن گل های زندگی با امید است .
نیکوکاری بهره‌ای ماندنی و غنیمتی پایدار و بالاترین زراعت و سودآورترین سرمایه است.
🌷 نیکی کردن پاسخ گفتن به ندای «اللّه» است؛ خداوندی که هیچ عملی را بی جواب نمی‌گذارد و به نیکوکاران وعده پاداش در دنیا و آخرت داده است. او خود فرموده است پاداش نیکی را ضایع نمی‌کند. 🌷او توانگر و بخشنده‌ای است که مقابل هر عمل نیکی، چندین برابر آن پاداش می‌دهد.

🌷گلریزان به واقع ریختن گل زندگی و امید در چله سرمای رنج، سختی و گرفتاری همنوعان و همراهانمان است که با ریختن گلی از شاخسار زندگی خود، باغ بقا و بهار وصل را به خانواده‌های در رنج هدیه می‌کنند و زندانیان جرایم غیرعمدی را که از بد حادثه گرفتار شده‌اند، نجات می‌دهند.
🌷اکنون ما فرزندان انقلاب از دبیرستان پسرانه هیات امنایی امید انقلاب ناحیه یک اردبیل در پویشی از جنس مهربانی و عاطفه در اقدامی هوشمندانه و در بستری به عظمت خانواده بزرگ امید انقلاب در ماه ترین ماه خدا و با پشتیبانی مدیر نمونه و برتر مدرسه ی خود خیلی خوشحال و خدا را شاکریم که در این مسیر نورانی و خداپسندانه توانستیم گامی برداشته و شادی و نشاط را به کانون گرم این بندگان خدا برگردانیم .