جشن گلریزان شهرستان مشگین شهر با هدف آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد و دیه تصادفات با حضور مسوولین قضایی، اجرایی و خیرین این شهر در محل پروژه گردشگری پل معلق برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه استان ،در این مراسم نیکوکارانه، مدیر کل زندانهای استان اردبیل بعنوان میهمان ویژه مراسم ضمن تجلیل از دست اندر کاران برگزاری جشن گلریزان و تجلیل از استقبال خیرین مشگین شهر گفت: « این یک حقیقت انکار ناپذیر است که زندانیان جرایم مالی و غیر عمد بدهکار هستند و نه بزهکار. بدهکاراگر استطاعت پرداخت دین را داشت حتی یک لحظه در این امر کوتاهی نمیکرد . زیرا هیچ کس حاضر نیست به ازای پول حتی یک شب در زندان باشد.

فتحی با اشاره به افزایش آمار محکومان مالی در استان اردبیل در سالجاری گفت : « ۹۱ نفر با محکومیت مالی  به میزان حدود ۶ میلیارد تومان در زندان مشگین شهر چشم انتظار کمک های خیرین و آزادی هستند. از ابتدای سال گذشته  تا به امروز با یاری ستاد دیه و از محل اعتبارات این ستاد و جلب مشارکت های خیرین تعداد ۴۳ نفر  با بدهی مالی تقریباً بالغ بر ۲ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند.

به گفته مدیر کل زندانهای استان اردبیل با زندانی شدن فرد خانواده های آنها در معرض انواع تهدید ها و آسیب های اجتماعی قرار میگیرندو این آسیب ها به نوعی به همه مردم باز می گرددو تبعات منفی آن را تمام جامعه کم و بیش لمس می کند.  فتحی در این محفل از نیکو کاران و کریمان شهرستان مشگین شهر خواست تا جشن گلریزان را بهانه ای برای تداوم این حرکت انسان مدارانه در طول سال بکنند و از حاضرین خواست تا بعنوان سفیران ستاد دیه مشکلات این بخش از جامعه را به مردم منتقل و طلب استمداد نمایند.

گفتنی است در این جشن رحیم زاد فرماندار و رحیم نیا دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مشگین شهر طی سخنانی هر کدام به تشریح اهداف برگزاری جشن گلریزان پرداختند و از خیرین جهت مشارکت در این امر خداپسندانه دعوت نمودند.

دادستان عمومی و انقلاب مشگین شهر در بخش هایی از سخنان خود خاطر نشان کرد :« مردم اطمینان داشته باشند که با کمک های آنها تنها کسانی از زندان آزاد میشوند که جرایم آنها غیر عمد می باشد و قانون برای هنجارشکنان و کسانی که مخل آسایش و امنیت مردم هستند هیچ اغماضی ندارد . » وی افزود: « اما نه شرع نه عرف و نه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نمی پسندندکه فردی به خاطر نداری و ورشکستگی و دیه ناشی از تصادفات غیر عمد و کارگاهی تحمل حبس کند. اینجاست که ما به سوی مردم دست یاری دراز می کنیم و مردم اطمینان داشته باشند که ستاد دیه پس از بررسی های لازم و تحقیقات فقط به کسانی که استحقاق قانونی دارند کمک می کند تا از زندان آزاد شوند.

دکتر رحیم زاد فرماندار مشکین شهر نیز با تجلیل از حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف خیر خواهانه گفت: « زندانی شدن یک فرد تبعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و روانی عدیده ای برای وی و خانواده اش دارد. خود محیط زندان هم بر روحیه فرد تاثیر منفی میگذارد. »  وی با اشاره به نقش تربیتی پدر در خانواده افزود: « یک شب دوری پدر از خانواده تاثیرات بر روحیه فرزندان تاثیر منفی دارد چه برسد که فردی بعنوان زندانی و بخاطرنداری و بدهکاری ماهها نقش تربیتی خویش را نتواند در خانواده ایفا کند. این یک تحقیق اثبات شده است که بالای ۸۰ درصد ناهنجاری های اجتماعی در سطح جهانی از سوی فرزندان خانواده های بی سرپرست یا بد سرپرست رخ می دهد.»  فرماندار مشگین شهر با تمجید از خیرین شرکت کننده در این مراسم خواستار تداوم حمایت های مردمی برای آزادی تعداد بیشتری از زندانیان آبرومند جرایم مالی اززندان شد.

در این جشن سه نفر از اهالی مشگین شهر با اهدای مبلغ فیش حج تمعتع خود به خاطر اعلام انزجاراز آل سعود و کمک این رژیم به تروریسم خواستار آزادی زندانیان با هزینه سفر حج شدند.