در راستای حمایت از برنامه ها وسیاست های تحکیم بنیان خانواده های مددجویان و ایجاد بسترهای لازم هم سو باکمک به آزادی بانوان در بند با جرایم غیر عمد، کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه ی استان اردبیل با افسانه جهانی مدیر کل امور بانوان و خانواده ی استانداری اردبیل دیدار کردند. محبوبی […]

 در راستای حمایت از برنامه ها وسیاست های تحکیم بنیان خانواده های مددجویان و ایجاد بسترهای لازم هم سو باکمک به آزادی بانوان در بند با جرایم غیر عمد، کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه ی استان اردبیل با افسانه جهانی مدیر کل امور بانوان و خانواده ی استانداری اردبیل دیدار کردند.

محبوبی در این دیدار با اشاره به ضرورت حمایت از مددجویان وخانواده ی آنان در راستای پیشگیری از آسیب های ناشی از زندانی شدن سرپرست به خصوص مادر یک خانواده گفت : زندانی شدن سرپرست خانواده زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی فراوانی برای اعضای خانواده زندانیان است چرا که  محیط خانواده یکی از حساس ترین و مهمترین کانونهای هویت یابی بوده و خمیر مایه  اصلی شخصیت فرزندان در کانون خانواده ودر سایه ی  پدر  و مادر شکل می‌گیرد.

محبوبی افزود : خانواده‌های زندانیان  جرایم غیر عمد آسیب‌پذیر‌ترین قشر جامعه هستند و هیچ تکیه‌گاه و پناهی ندارند، آن ها تقصیری‌ در اتفاقی که افتاده ندارند، اما رنج‌های این اتفاق، آسیب‌های گوناگون فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی را بر آنها تحمیل می‌کند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه ی استان اردبیل در خصوص آمار موجودی زندانیان زن در استان گفت: در حال حاضر در استان تعداد سه زندانی خانم با محکومیت جرایم غیر عمد ومالی تحمل حبس می نمایند که برای آزادی آنان سه میلیارد تومان مورد نیاز است.

در ادامه افسانه جهانی مدیر کل اموربانوان و خانواده ی استانداری گفت : زندان، محل تحمل جزای ناشی از جرم است اما بسیاری از زندانیان نه به دلیل ارتکاب به جرایم عمدی بلکه به دلیل بدهی مالی گرفتار آن می‌شوند و در چنین مواقعی که یکی از اعضای خانواده و بخصوص پدر یا مادر به علت بدهکاری، سر از زندان در می‌آورند، خانواده ی آنها وضعیتی به مراتب سخت‌تر از زمان بدهکاری سرپرست خانوار را تجربه می‌کنندعلاوه بر مشکلات و تبعات مالی ناشی از زندانی شدن سرپرست یا عضو یک خانواده، ضربه‌های روحی، روانی و حیثیتی که به اعضای خانواده وارد می‌شود.

جهانی فرهنگ سازی و هدفمند نمودن کمک های خیرین در جامعه را مهم  و وظیفه ی تمامی آحاد جامعه دانست و گفت : خانواده ی بزرگ امور بانوان استانداری اردبیل از تمامی ظرفیت های خود در راستای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی بهره خواهد برد.

مدیر کل اموربانوان و خانواده ی استانداری اردبیل نگاه به زندان به عنوان محل تربیت و تحول افراد را مهم دانست و گفت: بعد تربیتی و اصلاحی زندان‌ها باید مد نظر باشد و کم نیستند زندانیانی که در فضای زندان به خودسازی، اصلاح رفتار روی آورده اند و تحولی در آنها ایجاد شده است.