یوسف خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و ناییب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل گفت: مشارکت بانوان در آزادی زندانیان نیازمند و غیرعمد مالی معماری فرهنگی ماندگار در استان است.


یوسف خدادادی در جلسه کارگروه بانوان استان که با هدف هماهنگی همایش بانوان خیر برگزار شد ، افزود: بانوان خیر استان در طول چهار سال گذشته با مشارکت در این امر انسان دوستانه الگویی برای بانوان در سایر نقاط کشور شده اند.

خدادادی بیان کرد: مشارکت در تامین مبالغ دیه های غیر عمد زندانیان باعث کاهش آسیب های اجتماعی برای خانواده های زندانیان می شود.

معاون رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: حضور عضوی از خانواده خصوصا مادر در زندان به دلایل مالی باعث بروز مشکلات زیادی در بین سایر اعضا می شود.

او اظهار کرد: بانوان اردبیلی در اقدامی خداپسندانه در راستای کاهش این آسیب ها عمل کرده اند و همه ساله نیز بر میزان کمک های آنان بر ای آزادی زندانیان افزوده می شود.

بانوان استان اردبیل پیشرو نیکوکاری در کشور هستند


مدیر کل بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: بانوان استان اردبیل پیشرو نیکوکاری در کشور بوده و در راستای آزادی زندانیان زن اقدامات زیادی را در طول چهار سال گذشته انجام داده اند.

فریبا محمدلو ، تصریح کرد: بانوان استان اردبیل از سال ۱۳۹۵تا کنون برای آزادی زندانیان غیر عمد زن که با موضوعات مالی در حبس بودند ، ۶۰۰ میلیون تومان اهدا کرده اند.

وی بیان کرد: استان اردبیل در زمینه مشارکت بانوان خیر در خصوص آزادی زندانیان غیر عمد مالی در سطح کشور الگو بوده و در حال حاضر بیشتر استان های کشور این مسیر را ادامه می دهند.

محمدلو افزود: بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی ، فرهنگیان و مدیران می توانند نسبت به جذب خیران برای مشارکت دائمی و پرداخت ماهانه جزئی از درآمد خود به این امر اقدام کنند.

او ادامه داد : برخی خانواده ها به دلیل زندانی شدن سرپرست و یا مادر خانواده به دلایل مالی و غیرعمد ، با بسیاری از مشکلات مواجه می شوند که آزادی این قبیل افراد نقش مهمی در مصون سازی اعضای خانواده از مشکلات بعدی دارد.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری اطلاع رسانی در راستای مشارکت سایر آحاد جامعه و قشر بانوان در اقدامات خیرخواهانه را از جمله نیازهای این حوزه دانست و بر مشارکت رسانه ها در این خصوص تاکید کرد.

گفتنی است چهارمین همایش بانوان خیر با هدف جمع آوری کمک برای آزادی زندانیان مالی و غیرعمد زن، هفته آینده در استان اردبیل برگزار می شود.