به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل : پنجمین مرحله ی جشن آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد مالی در سال۹۶ ؛امروز صبح با حضور اعضای هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان و جمعی از مسوولین دستگاهای اجرایی و خیرین استانی در محل سالن ملاقات زندان مرکزی اردبیل برگزار گردید . مراد فتحی مدیر […]

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل : پنجمین مرحله ی جشن آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد مالی در سال۹۶ ؛امروز صبح با حضور اعضای هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان و جمعی از مسوولین دستگاهای اجرایی و خیرین استانی در محل سالن ملاقات زندان مرکزی اردبیل برگزار گردید .


مراد فتحی مدیر کل زندانهای استان با بیان اینکه محکومین مالی بزهکار نیستند اظهارداشت : زندانیان جرایم غیر عمد مالی که در زندان به سر می برند انسانهای شریفی هستند که به صورت ناخواسته و ازروی بدی حادثه ناشی از نوسانات اقتصادی ، تصادفات رانندگی ویا غیره گرفتار و پشت میله های زندان تحمل حبس می نمایند .

مراد فتحی مدیر کل زندانهای استان با بیان اینکه محکومین مالی بزهکار نیستند اظهارداشت : زندانیان جرایم غیر عمد مالی که در زندان به سر می برند انسانهای شریفی هستند که به صورت ناخواسته و ازروی بدی حادثه ناشی از نوسانات اقتصادی ، تصادفات رانندگی ویا غیره گرفتار و پشت میله های زندان تحمل حبس می نمایند .

فتحی بااشاره به فرارسیدن میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) وامام جعفر صادق (ع)کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در این روزها بسیار ارزشمند شمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ابزاری که می‌تواند به ازخودگذشتگی انسان عینیت دهد، کمک به دیگران و شریک شدن در مشکلات آنان است.

او کمک به آزادسازی زندانیان نیازمند را یکی از وظایف شرعی و دینی افراد دانست و افزود: خانواده‌های زندانیان علاوه بر اینکه نان آور خانواده را از دست داده‌اند، گرفتار خلاءهای روحی نیز می‌شوند که خود تهدیدی برای جامعه است.

فتحی در ادامه از خیرین استان خواست در آزادسازی محکومان مالی غیرعمد کمک حال ستاد دیه استان باشند تا زمینه آزادی آنها در اسرع وقت فراهم گردد.

یوسف خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و نایب رئیس هیأت امنای ستاددیه ی استان با اشاره به عملکرد ۱۶ساله ی ستاددیه ی استان اردبیل گفت : ستاددیه دیه ی استان ازسال  ۸۱ تابه حال سه هزارو یکصدو نه نفر از زندانیان جرایم غیر عمد را با مبلغ محکومیت بیش از ۱۰۰میلیاردتومان از زندان های استان آزاد کرده است .

خدادادی افزود:درهشت ماهه ی امسال ۲۵۴نفر از محکومان مالی غیرعمد بامبالغ مالی محکومیت بیش از ۱۵۷میلیاردریال از زندانهای استان آزاد شدند که به تفکیک محکومیت ؛۱۹۶نفرمالی ،۵۰نفرمهریه و۸نفر دیه ی تصادفات رانندگی و کارگاهی بودند.

خدادادی ادامه داد: تعداد زندانیان زن در هشت ماهه ی امسال ۷ نفر بودند که با کمک خیرین و ستاددیه ی استان از زندان آزاد شدند .

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان درخصوص بهرمندی از ظرفیت ماه های محرم وصفر گفت : استفاده از ظرفیت‌ ماه‌های محرم و صفر سبب شد که امسال ۱۳۳نفر به کمک مردم و خیرین از زندانهای استان آزاد شوند که از این تعداد؛  ۳۴ نفر توسط ستاد دیه ی استان با پرداخت مبلغ ۳۳میلیاردو ۷۴۰میلیون ریال و ۹۹ نفر نیز توسط خیرین بامراجعه حضوری به زندان های استان آزاد شدند..

او با اشاره به این که استان اردبیل رتبه نخست کشور در تعداد محکومان مالی را دارد ؛افزود: این موضوع قابل قبول نبوده و جای بررسی دارد که چرا بیشترین آمار محکومان زندانیان استان را محکومان مالی تشکیل می‌دهد و هم‌اکنون ۶۵۰ نفر به دلیل محکومیت‌های مالی در زندان به سر می‌برندکه از این تعداد ۳۱۵نفر شامل مساعدت ستاددیه ی استان می باشند .

در پایان این مراسم از خیرین شاخص ستاددیه ی استان تجلیل به عمل آمد و زمینه ی آزادی  ۸نفر از زندانیان جرایم غیر عمد باپرداخت مبلغ محکومیت ۳۴۰میلیون ریال توسط خیرین حاضر در این جشن فراهم گردید .