به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت نبی مکرم حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) جشن آزادی ۱۸زندانی جرایم غیر عمد باحضور هیئت های مذهبی و اصناف اردبیل درمحل ستادمردمی دیه استان اردبیل برگزار شد. یوسف خدادادی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستادمردمی دیه استان اردبیل در این مراسم […]

به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت نبی مکرم حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) جشن آزادی ۱۸زندانی جرایم غیر عمد باحضور هیئت های مذهبی و اصناف اردبیل درمحل ستادمردمی دیه استان اردبیل برگزار شد.

یوسف خدادادی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستادمردمی دیه استان اردبیل در این مراسم مبلغ محکومیت این زندانیان را بیش از ۱۸میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان اینکه بدهکاران مالی بزهکار نیستند گفت: زندانیان جرایم غیرعمد بزهکار نیستند و از بد حادثه به خاطر مشکلات مالی ، مهریه و یا حوادث کارگاهی در زندان تحمل حبس می کنند.

خدادای افزود: زمانی که فردی به واسطه جرایم غیرعمد‌ و مالی زندانی می‌شود با تبعات منفی زندان اعم از آشنایی با سایر جرایم روبرو می شود  وخطر این اثرات سو برای افراد جوان و رده‌های سنی پایین به مراتب بیشتر است از این رو کمک به آزادی یک زندانی علاوه بر نجات یک فرد، نجات یک خانواده و در نهایت نجات جامعه را رقم می‌زند.

 نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد مردمی دیه استان گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۱۲۲زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ محکومیت بیش از ۱۴۵میلیارد تومان از زندان های استان آزاد شدند.

خدادادی  با اشاره به تفکیک جنسیت و نوع محکومیت این زندانیان گفت : از ابتدای  امسال تا به حال  تعداد ۷۷فقره محکومیت مالی ، ۳۹فقره محکومیت مهریه و ۶فقره محکومیت دیه ناشی از حوادث رانندگی وگارگاهی داشتیم که به تفکیک جنسیت ۵زندانی خانم و ۱۱۷زندانی مرد بودند.

خدادادی تصریح کرد: با وجود تمام تلاش ستادمردمی دیه در راستای کاهش آمار مربوط به زندانیان جرایم‌ غیرعمد و مالی، وضعیت اقتصادی، بیکاری، درآمد‌های کم و ناپایدار افراد ورودهای محکومین جرایم غیرعمد و مالی به زندان‌ها تداوم دارد و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ تَن محکوم مالی در زندان‌های استان چشم انتظار دریافت کمک های خیرین برای آزادی هستند.