همزمان با میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن (ع)بیست و دومین جشن گلریزان  ستاد دیه اردبیل با عنوان “پویش مردمی ضیافت الهی” با حضور مسوولان قضایی و اجرایی استان و شهرستان در سالن فدک اردبیل برگزار شد. حسین  کثیرلو رئیس کل داد گستری و رئیس هیأت امنای ستاد دیه ی استان اردبیل ، […]

 همزمان با میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن (ع)بیست و دومین جشن گلریزان  ستاد دیه اردبیل با عنوان “پویش مردمی ضیافت الهی” با حضور مسوولان قضایی و اجرایی استان و شهرستان در سالن فدک اردبیل برگزار شد.

حسین  کثیرلو رئیس کل داد گستری و رئیس هیأت امنای ستاد دیه ی استان اردبیل ،  در جمع مسوولان و خیرین استان از اقدامات و عملکرد خداپسندانه ی آنان در فراهم کردن زمینه ی  آزادی زندانیان نیازمند جرایم مالی و غیرعمد قدردانی و اظهار کرد: بسیار پسندیده است که مردم و نیکوکاران با همراهی و یاری مسوولان شادی را به اشتراک گذاشته و  مددجویانی را که به خاطرجرایم غیرعمد و مالی  از حضور در کنار خانواده محروم هستند را آزاد و به آغوش خانواده بازگردانند.

کثیرلو افزود: این حضور و مشارکت خیرین گرانقدر نمادی از ارزش‌های الهی و انسانی و همچنین تبلور و تجلی همدلی مردمان نیک از دیار دارالارشاد و دارالامان اردبیل است که نوعدوستی و انسان دوستی را به نمایش گذاشته است.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه ی استان  با اعلام وضعیت تأسف بار خانواده‌های زندانیان، دستگیری و حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده‌های زندانیان را مهم دانست و به لزوم یاری رساندن نیکوکاران به خانواده‌های مددجویان درراستای پیشگیری از آسیب‌های   اجتماعی تاکید کرد.

او فرهنگ سازی و ترویج همنوع دوستی و دستگیری از نیازمندان را یک امر مهم دانست و گفت: در سال گذشته به همت ستاد مردمی دیه استان ۶۲مورد مراسم جشن گلریزان برگزار شد که به دنبال آن، ۳۰۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ محکومیت بیش از ۲۱۷ میلیارد تومان از طریق گذشت شکات، تسهیلات بانکی، تقسیط و… از زندان‌های استان آزاد شدند.

کثیرلو گفت : تاآخر ماه مبارک رمضان  72 جشن گلریزان را در مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد .

رئیس هیأت امنای ستاد دیه ی استان  تصریح کرد: نیکو کاران استان درسال گذشته مبلغ  ۹ میلیارد تومان به ستاد دیه ی استان کمک کردند که سه میلیارد تومان آن کمک ویژه ی بانوان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی بوده است.

 استان اردبیل هم ردیف پنج استان برتر  کشور در کمک به زندانیان جرایم غیر عمد است

کاظم دبیر در جشن گلریزان ستاد دیه استان روحیه ی نوع‌دوستی اهالی استان این ویژگی را مثال‌زدنی و قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: برخی زندانیان به دلایل غیرعمد مالی دچار مشکل شده‌اند که خیرین استان در طول سالیان گذشته در بازگشت آنان به آغوش خانواده نقش تأثیرگذاری داشته‌اند.

وی افزود: با توجه به آثار منفی زندان بر فرد زندانی، خانواده و جامعه؛  در ستاد دیه ی استان  تلاش می شود پس از  بررسی های لازم مددجویان واجد شرایط در کوتاه ترین زمان ممکن از زندان آزاد شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل گفت: ستاد دیه ی استان در زمینه ی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در سطح کشور جز پنج استان برتر قرار دارد و اظهار امیدواری کرد با مشارکت بیشتر مسوولین و نیکو کاران به رتبه ی اول کشوری ارتقا یابد.

گفتنی است در بیست و دومین جشن گلریزان اردبیل  مبلغ ۲و نیم میلیارد تومان توسط نیکوکاران اردبیلی به ستاد دیه ی استان کمک شده است که پیش بینی میشود تاآخر ماه مبارک رمضان بیش از ۶میلیارد تومان  در جشن های گلریزان کل استان جمع آوری گردد.