کریم الله محبوبی  مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگاران استان اظهار داشت : با توجه به  شرایط حاکم بر جامعه به خاطر شیوع ویروس کرونا خیرین استان در ماه های محرم و صفر درجهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامت جامعه، بخشی ازهزینه‌های نذورات خود را برای آزادسازی زندانیان جرایم  غیر عمد ومالی به ستاد دیه ی استان اهدا کردند.

 

محبوبی گفت : زندانیان جرایم غیر عمد ومالی بخاطر مشکلات ناشی از نوسانات بازار، حوادث کارگاهی، مهریه، تصادف و قرض در زندان های استان به سر می برند.
او تاکید کرد: خانواده این زندانیان چشم انتظار عزیزان خود هستند و ایام محرم و صفرفرصت مناسبی است تا خیرین حسینی زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازند.
مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل گفت : در ایام ماه های محرم وصفر ضمن مکاتبه با هیئت‌های مذهبی استان ، اتاق اصناف، شرکت های  تولیدی و صنعتی استان ، خواستار اطلاع رسانی به تمامی هیئت داران، تولید کنندگان ، بازاریان و کاسبانی که در این ایام نذر و نذوراتی دارند می‌توانند بخشی از هزینه آن را صرف آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی در استان نمایند.
وی ادامه داد: در سال گذشته از طریق ستاد دیه ی استان و با مشارکت خیرین ۲۱۹ تَن از زندانیان غیر عمد با بیش از ۳۷ میلیارد تومان آزادی خود را به دست آورده و ۱۵۴ نیز توسط خیرین محترمی که به ستاد دیه مراجعه کردند از بند رها شدند.
محبوبی با بیان اینکه درشش ماهه ی اول امسال ستاد دیه استان موفق به آزادسازی  ۹۳ زندانی جرایم غیرعمد ومالی  از سطح زندان‌های استان شده است، بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۲۸زندانی واجد شرایط دریافت کمک ستاددیه ی استان در زندان های استان به سر می برند که برای آزادی آنها مبلغ ۴۰۰میلیارد ریال مورد نیاز است.
او با اشاره به اهمیت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی تصریح کرد: هر چقدر زندانیان غیر عمد ومالی  مدت زمان کمتری در زندان بمانند به همان میزان از آسیب های داخل زندان به دور می مانند همچنین آزادی یک زندانی ، جلوگیری از آسیب های اجتماعی خانواده های آنها را نیز به دنبال دارد.
محبوبی افزود : شرکت تولیدی بازرگانی اشجع باتری با تاسی از سیره اهل بیت علیهم‌السلام با اهدای ۵۰۰میلیون ریال  ، بخشی ازهزینه نذورات خود به ستاد دیه ی استان ، زمینه آزادسازی ۵زندانی جرایم غیر عمد ومالی را فراهم کرد.