همایش بانوان خیر باهدف ترویج امر آزادسازی و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و فرهنگ سازی  این امر مهم در بین بانوان  خیر ، درشهرستان اردبیل برگزار شد. به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل , همایش بانوان خیر شهرستان اردبیل با حضور قاصدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاددیه […]

همایش بانوان خیر باهدف ترویج امر آزادسازی و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و فرهنگ سازی  این امر مهم در بین بانوان  خیر ، درشهرستان اردبیل برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل , همایش بانوان خیر شهرستان اردبیل با حضور قاصدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاددیه ی استان ، خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و نایب رئیس ستاددیه ی استان  ،عتباتی دادستان عمومی انقلاب اردبیل ، فتحی مدیرکل زندانها ، محبوبی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ، محمدلو مدیر کل دفتر امور بانوان و بانوانی خیر  و مادران شهداو ایثارگر ان درسالن ولایت حضرت عباس (ع) برگزار شد.

یوسف خدادادی معاون رئیس کل دادگستری ونایب رئیس هیات امنای ستاددیه ی استان اردبیل در همایش گفت : در حال‌حاضر ۸۷۲ زندانی جرایم غیرعمد در زندانهایی استان به سر می برند که ۳۷۰ تن  از این زندانیان جرایم غیر عمد واجد شرایط مساعدت کمک ستاددیه می باشند.

یوسف خدادادی تصریح کرد: در آستانه شب عید تمهیدات لازم برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه ی استان انجام شده و در این زمینه نیاز است خیران نیز همانند گذشته پیشگام باشند تا بتوانیم خوشحالی را به جمع خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد برگردانیم.

او با بیان اینکه امسال به همت خیران استان  و مشارکتهای مردمی ۲۳۰زندانی جرایم غیرعمد از زندانهای استان آزاد  شدند، گفت: در سال ۹۵تعداد ۱۸۰زندانی باکمک ستاددیه استان و ۵۰زندانی دیگر با همکاری  مستقیم ستاددیه ی استان با خیرین از زندانهای استان با مبلغ بالغ بر ۶۳  میلیارد ریال  آزاد و به کانون گرم خانواده شان باز گشتند.

خدادادی با اشاره به تعداد پرونده های مطرح شده درماه های پایانی سال افزود : با توجه به نزدیک شدن به پایان سال تعداد ۱۶۱فقره با مبلغ محکومیت ۴۰میلیارد ریال در جلسات هیأت امنای ستاددیه ی استان طرح شده است  که از این تعداد ۵۷تن به ستاددیه کشور با مبلغ بدهی ۲۳میلیارد ریال معرفی گردیده که در صورت مساعدت ستاددیه کشور به مبلغ ۹میلیارد ریال زمینه آزادی آنها فراهم خواهد شد .

نایب رئیس هیات امنای ستاددیه استان با اشاره به اهمیت آزادسازی محکومان غیرعمد مالی در استان گفت: هدف اصلی ستاد دیه ی استان کمک به محکومان مالی نیازمند و آبرومند بوده که در این مسیر پرتلاطم بی‌شک بدون حضور خیران که متشکل از بانوان و آقایان بوده نمی‌توانستیم تا این حد موفق عمل کنیم.واین  همت و تلاش خیران استانی و کشوری است  که نگاههای منتظر و غم‌انگیز این کودکان را فراموش نمی‌کنند و تمام تلاششان این است که خنده و تبسم را بر لبان کودکان زندانیان جرایم غیرعمد جاری سازند.

زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در اردبیل توسط خیران فراهم شود

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در حال‌حاضر تعدادی از افراد به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی در زندان به سر می‌برند که این موضوع آسیبهای اجتماعی بسیاری را تشدید می‌کند و باید همگان برای آزادی این زندانیان تمام تلاش خود را به کار گیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی قاصدی تصریح کرد: هم‌اکنون کودکان و فرزندانی که هیچ گناهی ندارند در آستانه شب عید منتظر آزادی پدر خود هستند که نیاز است خیران اردبیلی همانند سالهای گذشته با کمکهای خود زمینه آزادی زندانیان را فراهم سازند.

وی با اشاره به اینکه بانوان اردبیل به ویژه خیران همیشه در کارهای خیرخواهانه پیشگام بودند، ‌افزود: این بار نیز با برگزاری همایشی درصدد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هستند که این امر بسیار قابل تقدیر و قدردانی است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه بانوان باید در زندگی روزمره خود سیره ناب حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند، اظهار کرد: مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز از اجر و ثواب بسیاری برخوردار است که بانوان اردبیل امروز در این زمینه پیشگام شده‌اند.

قاصدی تصریح کرد: مشکلات مالی و اقتصادی در جامعه سبب شده است که عده‌ای با جرایم غیر عمدی در زندان به سر برده در حالی که خانواده‌های دیگر به همراه کودکان خود مشغول خرید اقلام شب عید هستند ولی عده‌ای هستند که افسردگی و نگاه غم انگیز مهمانشان شده است.

در پایان این مراسم از پنج نفر از  مادران  شهدای حرم با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد  .