به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت ها و امکانات مادی و معنوی موجود در استان در راستای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی ، شناسایی  مدد جویان جرایم غیر عمد ومالی عضو اتحادیه های صنفی و مشاغل مرتبط،جمع آوری کمک ها جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی ،برگزاری همایش و جشن […]

به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت ها و امکانات مادی و معنوی موجود در استان در راستای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی ، شناسایی  مدد جویان جرایم غیر عمد ومالی عضو اتحادیه های صنفی و مشاغل مرتبط،جمع آوری کمک ها جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی ،برگزاری همایش و جشن گلریزان و اطلاع رسانی رسالت ستاد دیه ؛ مدیر نمایندگی ستاد دیه ی استان با رئیس اتاق اصناف اردبیل دیدار کردند.

کریم الله محبوبی اُناری مدیر نمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل در این نشست گفت : شناسایی  مدد جویان جرایم غیر عمد ومالی عضو اتحادیه های صنفی از اولویت های اصلی ستاد دیه است.

محبوبی با بیان اینکه اتحادیه های صنفی نقش کلیدی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی دارند افزود : محکومین جرایم غیر عمد ومالی در تمامی رسته های کاری شناسایی و با همکاری اصناف زمینه ی آزاد سازی آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم می شود .

مدیرنمایندگی ستاد دیه ی استان گفت حضور پر شور اصناف استان اردبیل در امور خیر خواهانه مثال زدنی است و بازاریان همواره یار و یاور این ستاد مردمی بوده و حضور پررنگی در امور خداپسندانه داشته‌اند.

محبوبی اظهار داشت : از زمان فعالیت ستاد دیه در استان اردبیل تا به حال تعداد ۳هزار و ۹۶۷تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ محکومیت بیش از ۲بیلیون ۷۷۷میلیارد ریال با کمک ستاد دیه ی استان آزاد شده است .

او اضافه کرد از ابتدای سال جاری تا به حال  تعداد ۱۱۵تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ بیش از  221میلیارد ریال از زندان های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان باز گشتند.

محبوبی تصریح کرد : در حال حاضر تعداد ۱۸۲زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان اردبیل به دلیل محکومیت مالی زندانی هستند که از این تعداد ۸۴ تَن از آنها واجد شرایط دریافت کمک ستاد دیه ی استان بوده و برای آزاد سازی آنها نیازمند کمک های مضاعف خیرین استان و ستاددیه کشور هستیم .

مسعود ناصری راد رئیس اتاق اصناف اردبیل  کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را کمک به جامعه دانست و اضافه کرد: مردم و خیرین حامیان اصلی ستاد دیه هستند و قطعاًبا کمک‌های اصناف و  آحاد مختلف مردم،  تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد ومالی از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود باز خواهند گشت.

ناصری راد افزود :وجود تعداد زیاد موسسات خیریه در استان اردبیل  نشان دهنده این است که مردم این خطه از کشور، مردمی خیر و نیک اندیش می باشند و از آنجایی که کسبه این شهر نیز جز کوچکی از همین مردم باگذشت و فداکار می باشند و با وجود مشکلات اقتصادی که گریبانگیر بازارایان استان شده است تلاش خواهیم کرد حضور فعال و تاثیر گذار در زمینه آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی داشته باشیم .