بیستمین جلسه ی نمایندگی ستاددیه ای استان اردبیل ظهر امروز به ریاست یوسف خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان و با حضور تمامی اعضای هیأت امنادرمحل سالن جلسات ستاددیه ی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه اردبیل؛ یوسف خدادادی ظهر امروز در جلسه ستاد دیه ی استان اظهار داشت: در حال حاضر ۵۵۰ زندانی جرایم غیرعمدو مالی در زندانهای استان به سر می برند که تنها ۳۱۵فر از این زندانیان واجد شرایط کمک ستاددیه می باشند.

خدادادی با اشاره به این‌که متاسفانه هم‌اکنون بسیاری از افراد به دلیل مشکلات اقتصادی و مالی در زندان تحمل حبس می نمایند افزود:‌ درراستای حبس زدایی محکومان مالی جرایم غیر عمد تمامی تلاش خود را بکار می گیرم تا با بستر سازی مناسب در اجرای حکم تقسیط ، و در نظر گرفتن شرایط موجود مددجو در باز پرداخت اقساط ، در اسرع وقت این مددجویان آزاد و به کانون گرم خانواده خویش بازگردند .

نایب رئیس هیأت امنای ستاددیه ی استان با اشاره به این‌که امسال زمینه آزادی ۱۸۰زندانی جرایم غیرعمد ومالی در استان اردبیل فراهم شده است، گفت :در ۹ماهه ی سال ۹۵ تعداد ۱۸۰زندانی جرایم غیر عمد مالی از زندانهای استان آزاد شدند که مبلغ محکومیت این زندانیان بالغ بر ۵۰میلیارد ریال بوده که به تفکیک ، مبلغ گذشت شکات ۱۷میلیاردو پانصدو هفتادو دو میلیون ریال ، تأمینی مددجویان ۵میلیاردو هشتصدمیلیون ریال و پرداخت ستاددیه ی کشور و استان ۱۰میلیاردریال ، تقسیط ۷میلیارد ریال والباقی با تسهیلات بانکهای عامل تامین گردیده است.

او تصریح کرد: نیاز است فرهنگ آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به طور همه‌جانبه در استان ترویج یابد تا دیگر شاهد حضور هیچ فردی به دلیل مشکل مالی و اقتصادی در زندان نباشیم، چرا که این امر آسیب‌های اجتماعی زیادی را برای خانوده‌ها و خود زندانیان به بار می آورد .

خدادادی با بیان اینکه ستاد دیه استان اردبیل درشبکه های اجتماعی هم فعالیت دارد وبه همین خاطر گروهی را (به نام انسانیت ) در تلگرام ایجادکرده است، افزود:‌ به همت روابط عمومی و مددکاری ستاددیه ی استان این گروه در تلگرام ایجاد شده و خیرینی که می خواهند این ستاد رادر جهت یاری رساندن به مددجویان جرایم غیر عمد واجد شرایط همراهی نمایند ، عضواین گروه تلگرامی شده و از نزدیک فعالیتهای ستاددیه ی استان مشاهده و پس از بررسی شرح حال مددجویان واجد شرایط ، از طریق همراه بانک ویا کارت بانکی مبالغ مورد نظر خودرا واریز نموده و در آزادسازی این مددجویان از زندانهای استان مشارکت های خود را نشان دهند.

کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاددیه استان نیز با ارایه گزارشی از عملکرد هیأت امنا  دربرگزاری جلسات هفتگی و روند رسیدگی به پرونده های وارده ستادگفت : تاکنون ۲۰جلسه در ستاددیه ی استان برگزار شده که در آن ۴۷۰فقره پرونده طرح گشته که از این تعداد ۶۴فقره  مستحق دریافت کمک ستاددیه نبوده ومختومه شده است .

مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل با بیان اینکه تعداد پرونده های مطرح نشده در ستاد دیه استان تقریباً به صفر رسیده است  افزود : با تلاش و همت شبانه روزی اعضای هیأت امنا و کارکنان زحمتکش ستاددیه ی استان تمامی پرونده های وارده ستاددیه ی استان در جلسات هیأت امنا مطرح شده و تصمیمات لازم در جهت مهیا شدن زمینه آزادسازی آنها اتخاذ گردیده است .

محبوبی با اشاره به مشکلات مددجویان در عدم دریافت تسهیلات بانکی گفت: اکثر مددجویان معرفی شده به بانکهای عامل با مشکل تامین وثیقه و ضامن مواجه هستند که این عامل موجب گردیده بیشتر مددجویان معرفی شده به بانکهای عامل موفق به اخذ تسهیلات معرفی شده نگردند وهمچنان در زندانهای استان به سر می برند .

بهروز زلالی مدیر کل کمیته امداد حضرت امام (ره) در مورد پرداخت تسهیلات کم بهره به مدد جویان تحت پوشش این مرکز گفت: یکی از اولویتهای اصلی کمیته امداد استان اردبیل پرداخت تسهیلات کم بهره به مددجویان جرایم غیر عمد ومالی معرفی شده از ستاددیه استان می باشد و امسال در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده و گامهای بزرگی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای خانواده‌های تحت پوشش برداشته شده است.

زلالی تصریح کرد‌: اگر بتوانیم شرایط اشتغال را برای اقشار مختلف مردم را در جامعه فراهم کنیم، بی‌شک شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد خواهیم بود.

سپس  دو تن از نمایندگان بانکهای عامل استان  دراین جلسه اعلام کردند : بودجه تخصیص یافته برای تسهیلات قرض الحسنه استان  بسیار محدود است و به همین خاطردر ارایه تسهیلات بانکی به مددجویان معرفی شده ستاددیه استان با مشکل مواجه می گردیم ولی با این حال تلاش خواهیم کرد تا پایان سال ۹۵تا سقف ۲میلیارد ریال به مددجویان معرفی شده ستاددیه استان اختصاص دهیم .

در پایان جلسه تعداد ۱۰فقره پرونده مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و تصمیمات لازم در جهت فراهم نمودن زمینه آزادی آنها اتخاذ گردید .