مدیرعامل‌صندوق‌تامین‌خسارتهای‌بدنی گفت: مشاهده اقدامات ستاددیه و جدیّت و تلاش صادقانه کارکنان آن در پیگیری مسائل، رفع موانع، آزادی و مختومه شدن پرونده‌های زندانیان تصادفات رانندگی ما را نسبت وظیفه‌ای که در صندوق عهده‌دار آن هستیم راغب‌تر و مشتاق‌تر می‌کند. به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، مدیر عامل صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور و مدیر […]

مدیرعامل‌صندوق‌تامین‌خسارتهای‌بدنی گفت: مشاهده اقدامات ستاددیه و جدیّت و تلاش صادقانه کارکنان آن در پیگیری مسائل، رفع موانع، آزادی و مختومه شدن پرونده‌های زندانیان تصادفات رانندگی ما را نسبت وظیفه‌ای که در صندوق عهده‌دار آن هستیم راغب‌تر و مشتاق‌تر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، مدیر عامل صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور و مدیر عامل امور شعب بیمه ایران در استان  آذربایجان شرقی با مدیر کل زندانهای استان دیدار کردند.
میر علی‌اکبر بنی‌هاشمی مدیر کل زندانهای استان آذربایجان شرقی و نایب رییس هیات امنای ستاددیه استان با ابراز خرسندی از برگزاری جلسات مشترک اعضای ستاددیه و صندوق خسارتهای بدنی گفت:  به لطف خدا در این استان مجموعه زندانبانی ما که بر اساس سیاست‌های حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندانها و سیاست های انسان دوستانه و خیرخواهانه ستاد دیه راغب آزادی زندانیان جرایم غیر عمد می‌باشد، تشکیلات قضایی اعم دادستانی مرکز استان و رییس کل دادگستری که به عنوان رییس هیات امنا هم می‌باشد اهتمام ویژه‌ای بر ستاد دیه و بحث آزادی زندانیان نیازمند قائل هستند .
وی ادامه داد: به برکت این هماهنگی و همدلی هم می‌باشد که امسال شاهد برگزاری جشن گلریزان بسیار متفاوت و ویژه‌ای بودیم که مشارکت همگانی مردم و خیرین صنعتگر  و تجار با اعتبار استانی را در این اقدام معنوی به دنبال داشت.
بنی هاشمی به میزان کمک‌های مردمی اشاره کرد و افزود: بازاریان، اصناف و تجار و مسئولین نهادهای دولتی و غیر دولتی استان بالغ بر سی میلیارد ریال کمک مردمی را در  قالب یازدهمین گلریزان تبریز که در نیمه ماه مبارک رمضان برگزار شد« به این نهاد مردمی اهدا کرده‌اند.
مدیرکل زندانهای استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به اینکه در بعضی از استانها چندین مورد جشن گلریزان برگزار شد و در سال جاری بیش از سال‌های گذشته از ظرفیت‌ها و مساعدت مالی کارخانجات کشوری و کلان بهره مند شدیم و بعضا از محل اعتبارات شهرداری و یا کارخانجات خاص نیز در آزادی هر چه بیشتر زندانیان نیازمند بهره‌مند شدیم.
بنی‌هاشمی گفت:  طبق آمار ارائه شده ستاد دیه استان آذربایجان شرقی از نظر جذب کمکهای مردمی رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده  که این  گزارش از سوی بازرسان ستاد دیه مرکز که طی شهریور ماه سالجاری در این استان حضور داشتند، ارائه گردیده است.
مدیرکل زندانهای استان با اشاره به امکان و مجاری قانونی حاصله از ماهیت صندوق تامین خسارتهای بدنی افزود: به مددکاران زندانها و مسئولین ستاد دیه تاکید شده است که به عنوان اولویت اول نسبت به تشکیل و تکمیل وپیگیری پرونده های زندانیان محکوم به پرداخت دیه ناشی از سوانح رانندگی را مد نظر داشته باشند تا بتوانیم با ارسال به موقع پرونده‌ها و جذب اعتبارات لازم از ستاد دیه مرکز و صندوق، زمینه آزادی هرچه زودتر این افراد را فراهم آوریم.
بنی‌هاشمی ضمن ابراز خرسندی از نظر مثبت و تحلیل و ارزیابی خوب دکتر جباری از وضعیت و برنامه های ستاد دیه استان گفت: با توفیق الهی و کار منسجم و جمعی توانسته ایم از دهه فجر سال ۹۲ تاکنون با احتساب ۲ نفر زندانی که چند ساعت قبل آزاد شدند  که جمعاً توفیق داشتیم  ۶۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد محکوم به پرداخت دیه ایراد صدمه بدنی و فوتی را از مجموعه زندانهای استان آزاد کنیم .
در ادامه این جلسه دکتر جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی گفت: واقعاً ستاد دیه آذربایجان شرقی و جدیّت و تلاش صادقانه کارکنان آن در زندان و همت اعضای این نهاد مردمی نسبت به پیگیری مسائل، رفع موانع، آزادی و مختومه شدن پرونده های زندانیان و تامین حقوق و غرامت زیاندیدگان ما را نسبت وظیفه ای که در صندوق عهده‌دار آن هستیم راغب‌تر و مشتاق تر کرد.
جباری ادامه داد:  بر حسب همین بر خود وظیفه شرعی می‌دانم که از زحمات و تلاش مجموعه پرسنل خدوم، مدیریت و اعضای ستاد دیه نهایت تشکر و امتنان را داشته باشم .
در ادامه جلسه  حجت‌الاسلام محرمی،مدیرعامل ستاد دیه استان نیز مسائل و مشکلاتی را در خصوص جمع آوری مستندات و مدارک مورد درخواست صندوق جهت تشکیل پرونده ها را متذکر و خواستار بازنگری در مدارک لازم برای تشکیل پرونده های حمایتی ارسالی به صندوق شدند .