رعایت نکردن حریم ورودی برق فشار قوی در اثر بی احتیاطی کارگرساختمانی به هنگام جابجای مصالح ساختمانی جان کارگر را گرفت. مجید جوان ۳۸ساله متاهل و دارای ۳فرزند می باشد او به عنوان کارفرمای ساختمان به خاطر رعایت نکردن نکات ایمنی در کار که منجر به فوت یکی از کارگران وی در اثر برق گرفتگی […]

 رعایت نکردن حریم ورودی برق فشار قوی در اثر بی احتیاطی کارگرساختمانی به هنگام جابجای مصالح ساختمانی جان کارگر را گرفت.

مجید جوان ۳۸ساله متاهل و دارای ۳فرزند می باشد او به عنوان کارفرمای ساختمان به خاطر رعایت نکردن نکات ایمنی در کار که منجر به فوت یکی از کارگران وی در اثر برق گرفتگی گردیده ، محکوم به پرداخت دیه شده است و چون توان پرداخت دیه را نداشته روانه ی زندان  شده و تحمل حبس می نماید .

مجید با چشمانی پراز اشک و صدای لرزان در باره روز حادثه می گوید؛ مشغول درست کردن سایبان در پشت بام بودیم که آن حادثه ی ناگوار رخ داد ، یکی از کارگران درهنگام کشیدن پروفیل آلومینیومی ۷متری به بالای پشت بام بود که با سیم فشار قوی برخورد و دچار برق گرفتگی شد که پس از انتقال به بیمارستان در آنجا فوت نمود .

در این حادثه مددجو به خاطر رعایت نکردن موارد ایمنی در کنترل و رفتار  ناایمن کارگران در حمل مصالح به پشت بام به میزان ۸۰درصد و کارگر فوت شده ۲۰درصد مقصر  حادثه  شناخته شدند.

برابر ماده ۴آیین نامه ی حفاظتی کارگاه های ساختمانی هرگاه صاحب کار اجرای کلیه ی عملیات ساختمانی از ابتدا تا پایان کار را به یک پیمانکار واگذار نماید پیمانکار مسوول اجرای مقررات آیین نامه ی حفاظتی در کارگاه خواهد بود.

پرونده ی مددجو  در ستاد دیه ی استان در حال رسیدگی می باشد و با توجه به اینکه حادثه در ماه حرام اتفاق افتاده برای رهایی مددجو از زندان مبلغ نهصدو شصت میلیون تومان مورد نیاز است .