همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت امام حسین (ع) و سال نو تعداد ۴۲ تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی از زندان های استان اردبیل آزاد شدند. سید مجتبی حسینی مدیر کل زندان ها و نایب رئیس  هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل در هفتمین مرحله ی جشن آزاد سازی زندانیان جرایم […]

همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت امام حسین (ع) و سال نو تعداد ۴۲ تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی از زندان های استان اردبیل آزاد شدند.

سید مجتبی حسینی مدیر کل زندان ها و نایب رئیس  هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل در هفتمین مرحله ی جشن آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی که به مناسبت گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت امام حسین (ع)و در آستانه ی عید نوروز ؛ امروز صبح درمحل ساختمان نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل  با حضور جمعی از مسوولان و خیرین استانی برگزار شد ، ضمن تبریک سالروز میلادبا سعادت حضرت امام حسین  ( ع ) و فرارسیدن سال نوگفت : با همت والای خیرین استانی و کشوری تعداد­۲۶تَن از زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ بیش از ۵میلیارد تومان از زندان های استان آزاد شدند و ۱۶تَن دیگر نیز با مبلغ محکومیت بیش از ۲میلیارد تومان در شرف آزادی هستند که تا عید نوروز از زندان آزاد خواهند شد.

مدیر کل زندان های استان اردبیل تعداد زندانیان جرایم غیر عمد ومالی آزادشده از طریق ستاددیه ی استان در سال ۱۳۹۹را ۲۱۸تَن با مبلغ محکومیت بیش از ۴۵میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا درسطح کشور و استان تعداد ۵۰مورد جشن گلریزان و آزاد سازی در سال ۱۳۹۹به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه های اجتماعی  برگزار گردید که مبلغ بیش از ۳میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان از طریق خیرین استانی و کشوری برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی به این ستادمردم نهاد کمک شده است که نسبت به سال گذشته بیش از ۷۰درصد افزایش داشته است .

نایب رئیس هیأت امنا ی نمایندگی ستاد دیه ی استان در خصوص چگونگی  تامین بدهی این زندانیان افزود : مبلغ بیش از  20میلیارد تومان گذشت شکات ، ۵میلیاردتومان آورده مددجویان ، ۱۳ میلیاردو تومان پذیرش اعساردادگستری ، از۳میلیارد تومان تسهیلات بانک های عامل ، ۲میلیاردو ۴۵۲میلیون تومان کمک ستاد دیه ی استان و ۱میلیاردو ۶۹۱میلیون تومان کمک بلاعوض ستاد دیه ی کشور تامین و از زندان آزاد شدند .

حسینی اضافه کرد : با حضور مستقیم خیرین به زندان ها تعداد ۱۳۱تَن از زندانهای استان با مبلغ بیش از ۱میلیارد تومان آزاد و به کانون گرم خانواده هایشان بازگشتند.

حسینی گفت: به زندان افتادن افراد به دلیل بدهکاری مالی به ویژه در جرایم غیرعمد آثار زیانباری را به همراه دارد که البته بخشی از این آسیب‌ها با پرداخت دین از طریق ستاد دیه برطرف می‌شود.