به منظور تسهیل و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به دیه ، ناشی از تصادفات رانندگی اولین نشست نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل با نماینده صندوق تامین خسارتهای بدنی آذربایجان شرقی در محل ستاددیه ی استان اردبیل برگزار گردید . به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه استان اردبیل ؛ کریم الله محبوبی مدیرنمایندگی ستاددیه […]

به منظور تسهیل و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به دیه ، ناشی از تصادفات رانندگی اولین نشست نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل با نماینده صندوق تامین خسارتهای بدنی آذربایجان شرقی در محل ستاددیه ی استان اردبیل برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه استان اردبیل ؛ کریم الله محبوبی مدیرنمایندگی ستاددیه ی اردبیل در تشریح علت افزایش تصادفات رانندگی در استان اردبیل گفت : رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و شرایط نامناسب جاده های بین شهری استان و… از عوامل افزایش تصادفات در استان اردبیل می باشد .

محبوبی با بیان اینکه هزینه های گزافی را باید برای حوادث و تلفات جاده ای پرداخت کرد اظهار داشت ، هر فرد تاثیر گذار درجامعه موظف است فرهنگ سازی را به عنوان یک امر مهم در کار های روز مره خود برای کاهش تلفات در جامعه قرار دهد.

او افزود : با توجه به نقش دستگاه هایی که به طور مستقیم در این حوزه فعالیت دارند، باید شرایط را به گونه ای مهیا و فراهم ساخت تا آمار تصادفات استان به حد معقول برسد و کاهش یابد .

مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل در خصوص آمار زندانیان دیه ی تصادفات رانندگی گفت : در هشت ماهه ی سال ۹۶ تعداد هفت نفر زندانی دیه ناشی از تصادفات رانندگی بامبلغ محکومیت ۶میلیارد ریال با دریافت تسهیلات از صندوق خسارتهای بدنی از زندانهای استان آزاد شدند .

محبوبی در خصوص پیگیری پرونده های دیه ناشی از تصادفات رانندگی از زندانهای استان گفت : تعداد ۱۲نفر در زندانهای استان به علت تصادفات رانندگی زندانی هستند که مبلغ محکومیت آنها بالغ بر ۱۷میلیارد ریال است .

او ادامه داد : ازاین تعداد، پرونده ی ۵نفر تکمیل و جهت در یافت تسهیلات از صندوق خسارتهای بدنی به ستاددیه ی کشور ارسال شده است و تعداد ۷نفر دیگر در مرحله ی تکمیل پرونده و مکاتبه با شرکتهای بیمه هستند که پس از طی مراحل اداری در اسرع وقت به ستاددیه ی کشور ارسال خواهند شد .

در این جلسه تدابیر و تصمیمات لازم برای بهبود روند ایفای تعهدات بیمه ای و سایر موضوعات مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت .