دومین جلسه ی کمیته ی اصلی یاوران ستاددیه ی استان اردبیل ویژه ی خواهران با هدف کاهش وپیشگیری از ورود ناخواسته ی بانوان به زندان‌برگزار شد

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل ؛ دومین جلسه ی کمیته ی اصلی یاوران ستاددیه ی استان اردبیل ویژه ی ‹‹خواهران›› با هدف کاهش و پیشگیری از ورود ناخواسته ی بانوان به زندان‌،صبح امروز به ریاست خانم فریبا محمدلو مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری اردبیل  و با حضور کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل و جمعی از خیرین و فعالان بخش خصوصی درمحل سالن ۲شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد.

فریبا محمدلو مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری بابیان اینکه سطح تحمل بانوان نسبت به گذشته کاهش یافته است اظهار داشت : پایین آمدن  آستانه تحمل بانوان توازن و تعادل خانواده را به هم زده و با خود ناهنجاری های اجتماعی را به ارمغان آورده است .

محمد لو گفت : فرهنگ یک ملت، شکل‌دهنده پیکره آن ملت و تنظیم‌کننده ارزش‌ها، باورها و رفتارهای مردمان آن ملت است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری افزود : در گذشته آستانه تحمل زنان نسبت به سختى ها بیشتر بوده است ولى متأسفانه در جامعه امروز درصد زنانى که خواهان طلاق هستند رو به افزایش است و همین امر نشان دهنده کاهش تحمل آنها در برابر مشکلات جامعه است.

کم‌رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی، دینی و پایبند نبودن به آنها ،افزایش توقعات، انحرافات ، ضعف اقتصادی تأثیرگذاری  منفی رسانه‌ها و وجود باورهای نادرست همچنین نداشتن مهارت های لازم برای حل مشکلات ایجاد شد در زندگی مشترک از دلایل پایین آمدن آستانه تحمل بانوان به شمار می آید .

محمدلو به نقش مهم  کمیته ی اصلی یاوران ستاددیه ی استان اردبیل ویژه ی خواهران اشاره کرد وافزود : یکی از اولویت های اصلی این کمیته، پیشگیری از ورود ناخواسته ی  بانوان به زندان است چرا که با زندانی شدن بانوی یک خانه بنیان آن خانه آسیب پذیر شده و کانون گرم آن از هم می پاشد .

فریبا محمدلو مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده ی استانداری از خیرین و فعالان اقتصادی خواست تا بابرگزاری کلاس ها وکارگاهای آموزشی در سطح استان موجبات تحکیم بنیان خانواده های آسیب پذیر را فراهم سازند .

جذب کمک های خیرین می تواند آمار زندانیان جرایم غیر عمد را کاهش دهد :

کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل با اشاره به افزایش میزان محکومیت های زندانیان جرایم غیر عمد درسال ۱۳۹۷گفت :در سال ۱۳۹۶تعداد۳۳۷ زندانی جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ محکومیت  ۲۸۶میلیارد ریال از

زندانهای استان آزاد شدند در حالی که در شش ماهه اول سال ۱۳۹۷تعداد از ۱۰۶زندانی جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ ۲۴۰میلیارد ریال از زندانهای استان آزاد شدند که این نشانگر افزایش چند برابری مبلغ محکومیت زندانیان جرایم غیرعمد و مالی می باشد .

نابسمانی اقتصادی در بازار ارز و همچنین افزایش قیمت طلا و سکه باعث افزایش میزان محکومیت زندانیان جرایم غیر عمدومالی شده است .

محبوبی گفت :امسال با همت کمیته ی اصلی یاوران ستاددیه ی استان اردبیل ویژه ی  ‹‹خواهران و برادران›› درماه مبارک رمضان  در بیست حوزه قضایی استان جشن گلریزان برگزارشد که مبلغ ۱۰میلیاردو ۱۸۱میلیون ریال توسط خیرین استان به این ستاد مردم نهاد کمک شد.

مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل گفت : ۸زندانی زن بدهکارمالی در زندان های استان با مبلغ محکومیت ۶میلیارد ریال در زندان چشم انتظار کمک خیرین هستند .

محبوبی بحث اطلاع رسانی و آموزش را در پیشگیری از ورود ناخواسته بانوان به زندان را مهم دانست و از یاوران ستاددیه ی استان خواست تا به عنوان سفیران ستاددیه استان در بحث شفاف سازی عملکرد این ستادمردمی بیش از پیش کوشا باشند .