کارگاه یک روزه مسوولین روابط عمومی های تابعه اداره کل زندن های اردبیل درزندان مشگین شهر برگزارشد.
به منظور آشنایی هرچه بیشتر روابط عمومی های زیر مجموعه ی  اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی وتربیتی استان اردیبل  کارگاه یک روزه روابط عمومی ها بامحوریت آشنایی با سبک خبری سافت نیوز «خبرنرم » و عکاسی خبری ، چهارشنبه بیست و ششم تیرماه ۱۳۹۸از ساعت ۹:۳۰ تا  ۱۴:۳۰با حضور مراد فتحی مدیر کل زندان های استان اردبیل ، مقصود خسروی رئیس زندان مشکین ، بهنام کمالی خبرنگار و پژو هشگر و کارگزاران روابط عمومی های تابعه  درزندان مشگین شهر برگزار شد.
در این کارگاه پنج ساعته سید رزاق صفوی هیر مدیر روابط عمومی اداره کل زندان های استان اردبیل توضیحاتی در خصوص عملکرد این روابط عمومی در سال ۱۳۹۷ارایه کردند.

مراد فتحی آموزش ضمن خدمت برای روابط عمومی ها را با اهمیت دانست و اظهار داشت : با برگزاری گارگاه های آموزشی در حین خدمت می توان عملکرد واحد های  روابط عمومی را تقویت کرد .

اوگفت : جایگاه روابط عمومی در سازمان بسیار مهم است واین روابط عمومی ها هستند که نگرش افکار عمومی به سازمان را با پردازش اطاعات ورودی و خروجی درسازمان تعیین می کنند .
وظیفه اصلی روابط‌عمومی، شناساندن درست سازمان به مردم در جهت دستیابی به اهداف سازمان است. به عبارت دیگر، روابط‌عمومی جایگاه درست سازمان را به مردم نشان می‌دهد. ارایه تصویر مناسب و مطلوب از جایگاه سازمان به مخاطبان آن و حتی کمک به رشد و ارتقای آن، مستلزم انسجام و هماهنگی اجزای درون سازمانی می باشد.
وی افزود : مقبولیت با روابط عمومی ها است و چهره ی زندان برای مردم ناخوشایند است چرا که افکار عمومی هیچ شناختی از فعالیت های  اصلاحی و تربیتی که در زندان صورت می پذیرد ندارند و این وظیفه روابط عمومی است که با نشان دادن این  فعالیت های مثبت نقش زندان در اصلاح و تربیت زندانیان و کاهش جمعیت کیفری درجامعه را به روشنی برای افکار عمومی بیان کند.
روابط عمومی ها با ایجاد بسترهای مناسب آموزشی در زندان ها موجب خواهند شد ارزش های منفی در بین زندانیان جای خود را به ارزش های مثبت بدهد و الگوهای رفتاری سالم در قالب فعالیت های آموزشی و اصلاحی و تربیتی ترویج و تقویت شود.
انگیزش حالتی در افراداست که آنان را به انجام رفتار وعمل خاصی متمایل می سازد. بحث و بررسی در خصوص برآورده کردن نیازها وعوامل دلگرمی و اثربخشی بیشتر کارکنان و ایجاد محیط صمیمی و پرجاذبه برای آنان در محیط های سازمانی توجه هر فرد دلسوز درروابط عمومی  به آینده این مرز و بوم را به خود معطوف می دارد.
با شتاب روز افزون تحولات در دنیای کنونی که عصر ارتباطات است و به دلیل بی ثباتی و تغییرپذیری، آنچه که جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه را در جهت افزایش بهره وری و پیشرفت یاری می رساند، درایت و خلاقیت مدیران و نیز تاثیر مدیران در پرورش خلاقیت کارکنان بوده که با کمک یکدیگر در جهت رشد و بالندگی سازمان خود و در جامعه می کوشند.
سرمایه های انسانی مهم ترین عامل تولید در یک سازمان به شمار می روند و مهم ترین عامل شکست سازمان ها نداشتن مهارت های لازم در زمینه روابط انسانی است. هدف در سازمان باید پرورش انسان هایی باشد که بتوانند با فکری خلاق با مشکلات روبه رو شوند و آنها را حل و فصل نمایند.
تأثیر انگیزش افراد (انگیزه) در سطح بهره‌وری آنها کاملاً مشخص و اثبات شده است. در هر سازمانی، همواره کارکنانی که انگیزه بالاتری دارند، بهره‌وری بالاتری را نیز از خود نشان می‌دهند.
با توجه به اینکه بخشی از عوامل ایجاد تقویت انگیزه در میان پرسنل مربوط به انگیزه‌های اجتماعی است، نقش روابط‌عمومی را می‌توان در آن برجسته‌تر کرد. روابط‌عمومی می‌تواند نقش مهمی در ایجاد و تقویت انگیزه‌های اکتسابی ایفا کند .
گفتنی است در این کارگاه تکنیک های نوین خبر نویسی با حضور بهنام کمالی از خبرنگاران برجسته استان و عکاسی خبری توسط مسوول روابط عمومی اداره کل زندان های استان برگزار و مطالبی در مورد نرم خبر و عکاسی خبری در زندان به فراگیران ارایه و به پرسش های آنها توسط مدرسین پاسخ گفته شد .

در پایان این جلسه از کارگزاران روابط عمومی زندان های خلخال ، اردبیل و مشگین شهر به خاطر تلاش در حوزه اطلاع رسانی و اخبار و کارگزاران روابط عمومی ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان اردبیل نیز به خاطر همکاری در بخش سمعی بصری با اداره کل زندان های استان اردبیل تجلیل شد .