چند صباحی است که برگزاری خودجوش جشن های گلریزان برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی دربین مردم ،سازمان ها ، نهادهای دولتی ، موسسه های خیریه و بازاریان ولایت مدارو حسینی استان اردبیل نهادینه شده است .
اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در یک اقدام خیر خواهانه با دعوت ازخیرین و مسوولین اجرایی استان جشن گلریزان برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمدومالی را در حسینیه ی اداره ی کل اوقاف استان برگزار کرد .

ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل دراین مراسم گفت:حل مشکلات زندانیان جرایم از برنامه های اصلی دادگستری استان است و تلاش خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت خوب خیرین استان آمار زندانیان جرایم غیر عمد ومالی را در زندان های استان کاهش دهیم .

عتباتی اظهارداشت :زندانیان جرایم غیر عمد ومالی از طبقه ی نیازمند ودردمند جامعه هستند که به لحاظ موقعیتی که درسطح جامعه دارند قادر به ابراز مشکلات خود در جامعه نیستند.
اوافزود :تاثیرات منفی زندان برخانواده ای زندانیان جرایم غیر عمد ومالی درجامعه غیر قابل جبران است واین شما خیرین هستید که با اقدامات خیرخواهانه ی خود آرامش را به خانوادهای زندانیان جرایم غیر عمد ومالی هدیه می کنید.
رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان از افزایش ۷۰درصدی حضور خیرین در جشن های گلریزان ماه مبارک رمضان امسال  خبرداد وتصریح کرد :امسال در جشن های گلریزان باتوجه به وضعیت نابسامان اقتصادی درکشور و استان خیرین استان مبلغ ۱میلیارد ۷۰۰میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد ومالی کمک کردند.
آزادی ۱۴۶زندانی جرایم غیر عمد ومالی درسال ۱۳۹۸

یوسف خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه ی استان از آزادی ۱۴۶زندانی ومالی از زندان های استان خبرداد وگفت :از ابتدای سال ۱۳۹۸تا به حال تعداد ۱۴۶زندانی جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ محکومیت ۳۰میلیارد تومان اززندان های استان آزاد شدند.
خدادادی اظهارداشت : بیشترین آمار زندانیان جرایم غیر عمد؛ محکومیت های مالی هستند که به خاطر مشکلات ناشی از نبود منبع درآمد مناسب و نابسامانی اقتصادی بدهکار شده و درزندان به سر می برند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان افزود :اجرای احکام جایگزین به جای حبس و همچنین اعسار پرونده ها در دادگاه های استان در کاهش آمار زندانیان جرایم غیر عمد ومالی موثر بوده است .
خدادادی اضافه کرد: با اقدامات مناسب صورت گرفته قضایی در دادگستری ها ونمایندگی ستاددیه ی استان تعداد زندانیان مهریه در زندان های استان کاهش یافته است.
نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه ی استان افزود : زندانیان جرایم غیر عمد بدهکار هستند نه بزهکار وخانواده‌های این زندانیان به دلیل نبود سرپرست خانواده با مشکلات اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند و به خاطر محدودیت های مالی ؛ ستاد دیه نمی‌تواند تمام بدهی زندانیان جرایم غیرعمد را پرداخت کند بلکه تلاش دارد زمینه آزادسازی این زندانیان را فراهم سازد.
خدادادی تصریح کرد : با توجه به فرهنگ سازی های انجام یافته در سطح استان خوشبختانه شاهد افزایش کمک های خیرین مومن، متدین، نوع دوست و ولایتمدار استان نسبت به سال های گذشته هستیم و امیدواریم که با ادامه ی این روند زمینه ی آزادی هرچه بیشتر زندانیان جرایم غیر عمددر استان فراهم شود .
تجربه ی حس نوع دوستی باکمک خیرین ؛


حجت الاسلام والمسلمین دکترمهدی ستوده مدیر کل اداره ی اوقاف و خیریه ی استان اردبیل اظهار داشت :  اداره ی اوقاف و امور خیره ی استان در شرایط کنونی در کنار مردم بودن و کمک به نیازمندان استان را با نگاه نوع دوستی تجربه می کند.
ستوده بابیان اینکه اداره کل اوقاف و امورخیریه مدیرکل نمی خواهد افزود:اداره کل امورخیریه یک مدیر اجرایی می خواهد که  بتواند بااجرای امینانه نیت واقفین را به سرانجام برساند.
مدیر کل اداره ی اوقاف و خیریه ی استان اردبیل اضافه کرد : امسال اداره ی کل اوقاف و امورخیریه ی استان تعداد ۱۹تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی را با مبلغ محکومیت۱۵۴میلیون تومان از زندان های استان آزادکرده است .
ستوده تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد دراستای کاهش آسیب های زندان و پیامدهای ناشی از آن برای خانواده های زندانیان جرایم غیر عمد و مالی در جامعه تعامل با ستاد دیه ی استان را بیش از پیش افزایش دهیم .

گفتنی است در این جشن برای آزادی دو تن از زندانیان زیر۱۸سال مبلغ ۱۲میلیون تومان و همچنین برای کمک به  آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی  مبلغ ۲۶میلیون ۷۰۰هزارتومان توسط خیرین حاضر در جشن اهدای شد .