جشن گلریزان شهرستان خلخال با حضور اقشار مختلف مردم و خیرین و مسئولین استانی و شهرستانی در سالن مجمع فرهنگی ارشاد خلخال برگزار شد

مراسم جشن گلریزان خلخال که همزمان با  شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) در سالن فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد. علی رمضان پورافزود : جشن گلریزان یک جشن مردمی بوده که توسط خیرین اداره می شود.وی ضمن درخواست از ستاد دیه استان برای کمک به زندانیان جرایم غیر عمد  شهرستان خلخال افزود :این سنت به یک وظیفه تبدیل شده و برخی مواقع توسط بخشداران ، دهیاران و هئیت امنای مساجد نیز برگزار می شود.رمضان پور خاطر نشان کرد : ۳۸ تن از محکومین غیر عمد در شهرستان، که بدهی بالغ بر ۳ میلیارد تومان همراه با ۱۲۰۰سکه طلا می باشد. تلاش خواهیم کرد تا در طول سال، با کمک ستاد دیه استان موجبات آزادی این محکومین فراهم شود.وی گفت: با کمک خیرین شهرستان و ستاد دیه استان در سال ۹۲محکومین جرایم غیر عمد ۲۴تن و ۲۹تن نیز در سال۹۳ در شهرستان آزاد شدند.

مدیر عامل ستاد دیه استان نیز گفت: در سال ۹۳محکومین غیر عمد، که توسط ستاد دیه استان آزاد شدند ۳۱۸ تن بودند.

انزابی گفت: بدهی محکومین غیر عمد استان، در سال ۹۳ بالغ بر ۱۵ میلیار تومان بوده که توسط خیرین و ستاد دیه استان تهیه و موجب آزادی ۳۱۸ تن ازمحکومین شد.وی گفت : تامین منابع مالی ستاد دیه، از طریق خیرین و وام های کم بهره می باشد. با تفاهم نامه های که  با برخی از بانک ها، امضا شده این وام ها در اختیارمحکومین قرار داده می شود.انزابی خاطر نشان کرد: در سال ۹۳ محکومین غیر عمد آزاد شده در شهرستان خلخال، ۲۹ تن وبا بدهی سه میلیارد تومان بوده که پارسال این زندانیان از زندان  آزادو  به آغوش  خانواده خود بازگشتند.وی همچنین از برگزاری جشن آزاد سازی زندانیان در عید فطر امسال، خبر داد و افزود :این جشن توسط ستاد دیه استان و با حضور زندانیان و خانواده هایشان در سطح استان برگزار خواهد شد.

در پایان این مراسم حجه الاسلام رشتبری امام جمعه شهرستان خلخال  با قدردانی و تشکر ویژه از خیرین شهرستان و ستاد دیه استان  افزود : کمک خیرین شهرستان خلخال در جشن گلریزان امسال را بیش از ۱۲۶میلیون تومان اعلام کرد  که در سطح استان مقام اول را به خود اختصاص داده است .