در یکی از محلات فقیر نشین اردبیل مرد ۷۲ساله اقدام به تخریب خانه ی خود برای بازسازی کرده بود که بر اثر مصدومیت یکی از کارگران ساختمانی روانه ی زندان شد . کریم الله محبوبی اُناری مدیر نمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل گفت : این مرد کهنسال برای بازسازی اقدام به تخریب سقف منزل […]

در یکی از محلات فقیر نشین اردبیل مرد ۷۲ساله اقدام به تخریب خانه ی خود برای بازسازی کرده بود که بر اثر مصدومیت یکی از کارگران ساختمانی روانه ی زندان شد .

کریم الله محبوبی اُناری مدیر نمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل گفت : این مرد کهنسال برای بازسازی اقدام به تخریب سقف منزل مسکونی خود می نماید که در حین کار به خاطر رعایت نشدن اصول حفاظتی در ساخت و ساز ، بی دقتی و نداشتن تجربه ی کاری ، یکی از کارگران از بالای ساختمان سقوط کرده و از ناحیه ی گردن دچار آسیب دیدگی شده وقطع نخاع می شود.

محبوبی تصریح کرد  : باید توجه داشت مطابق مواد ۲۸،۲ و ۳۸ قانون تامین اجتماعی، کارفرمایان و پیمانکاران موظف هستند تا کارگران را بیمه نمایند تا دچار چنین حوادث ناگواری نشوند.

او اضافه کرد اگر به موجب عملیات ساختمانی و یا تخریب فردی دچار آسیب و خسارت شود مسوولیت این امر با مالک ساختمان است.

محبوبی افزود:مبلغ محکومیت این زندانی ۱۵میلیارد ریال بود که از این مبلغ ۶میلیارد ریال گذشت شاکی ، ۴میلیارد ریال آورده ی مددجو ، ۲میلیارد ریال تسهیلات بانکی ، ۱میلیاردو ۵۰۰میلیون ریال کمک ستاد دیه ی استان و ۱میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال کمک ستاد دیه ی کشور تامین و از زندان آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل گفت:در حال حاضر ۳زندانی حوادث کارگاهی در زندان های اردبیل تحمل حبس می نمایند که برای آزادی آنها ۱۸میلیارد ریال مورد نیاز است .