کریم الله محبوبی اُناری مدیر نمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل در دیدار با کارآفرین  نمونه و خیر شاخص اردبیلی در ستاد دیه  استان گفت : زندانیان جرایم غیرعمد و مالی به دلیل مشکلات اقتصادی و ناتوانی مالی در باز پرداخت بدهی خود گرفتار و در زندان هستند. محبوبی با اشاره به پیامده های به […]

کریم الله محبوبی اُناری مدیر نمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل در دیدار با کارآفرین  نمونه و خیر شاخص اردبیلی در ستاد دیه  استان گفت : زندانیان جرایم غیرعمد و مالی به دلیل مشکلات اقتصادی و ناتوانی مالی در باز پرداخت بدهی خود گرفتار و در زندان هستند.

محبوبی با اشاره به پیامده های به وجوده آمده از زندانی شدن سرپرست یک خانواده گفت : در واقع با زندانی شدن یک فرد نه تنها وی بلکه اعضای خانواده او نیز از این امر متاثر می شوند، خانواده های زندانیان جرایم غیر عمد ومالی شرایط سختی را سپری می کنند و آسیب های اجتماعی همواره آن ها را تهدید می کند.

محبوبی اظهار داشت :امروزه نقش خیرین و نهادهای مردمی به ویژه فعالان اقتصادی در بحث آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی بسیار دارای اهمیت می باشد وکمک خیرین در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد بیانگردرک درست مردم از آسیب های ناشی از  زندانی شدن سرپرست یک خانواده در جامعه است .

او افزود :خیرین نوع دوست وحسینی استان اردبیل همیشه در کمک به آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی پیشگام بودند تا شادی را به خانواده‌های چشم انتظار زندانیان جرایم غیر عمد ومالی هدیه کنند.

 در این نشست مهندس قدرت حاج نوری کار آفرین نمونه و یکی از خیرین به نام و شاخص ستاد دیه ی استان به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و فرارسیدن میلادت باسعادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر ضمن اهدای مبلغ یک میلیارد ریال به آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی  از اعلام آمادگی خود برای فراهم نمودن ایجاد اشتغال برای زندانیان جرایم غیر عمد ومالی آزاد شده از طریق ستاد دیه خبر داد .

حاج نوری افزود : اعتماد و حس انسان دوستی خیرین ، بزرگترین پشتوانه و سرمایه ی نمایندگی ستاددیه ی استان در جهت کمک به رفع برخی از مشکلات زندانیان جرایم غیر عمد ومالی و خانواده های آنهاست.

گفتنی است تعداد ۸۰تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی از سال ۱۳۹۶تابه حال با مشارکت این خیر اردبیلی از زندان های استان آزاد و به کانون گرم خانواده هایشان باز گشته اند.