چشم‌انتظاری خانواده ها برای آمدن پدر، نه از سفر بلکه برای آزادی از پشت میله‌های زندان چه مصیبتی تلخ و رنج‌آور، نه برای یک خانواده بلکه برای یک جامعه دینی و اسلامی است.در ایام ماه مبارک رمضان سنت زیبا و دیرینه ی گلریزان و جشن آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی ، همزمان با فرا […]

چشم‌انتظاری خانواده ها برای آمدن پدر، نه از سفر بلکه برای آزادی از پشت میله‌های زندان چه مصیبتی تلخ و رنج‌آور، نه برای یک خانواده بلکه برای یک جامعه دینی و اسلامی است.
در ایام ماه مبارک رمضان سنت زیبا و دیرینه ی گلریزان و جشن آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی ، همزمان با فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت امام حسن (ع) کریم اهل بیت در استان اردبیل برگزار می‌شود و بسیاری از زندانیان دربند به میان خانواده خود برمی‌گردند.
بیستمین آیین گلریزان استان اردبیل امروز صبح با حضور مسوولین و جمعی از خیرین در سالن آمفی تئاتر دادگستری کل استان اردبیل با رعایت موازین بهداشتی برگزار گردید .


عتباتی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل اظهارداشت :کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی بهره‌ای ماندنی و غنیمتی پایدار و بالاترین زراعت و سودآورترین سرمایه و پاسخ گفتن به ندای «اللّه» است.
رئیس کل دادگستری گفت: گلریزان به واقع ریختن گل زندگی و امید در چله سرمای رنج، سختی و گرفتاری همنوعان و همراهانمان است که با ریختن گلی از شاخسار زندگی خود، باغ بقا و بهار وصل را به خانواده‌های در رنج هدیه می‌کنند و زندانیان جرایم غیرعمدی را که از بد حادثه گرفتار شده‌اند، نجات می‌دهند.
عتباتی افزود: ﺟﺸﻦ ﮔﻠﺮﯾﺰان ﺑﺮای انسان‌های آﺑﺮوﻣﻨﺪی ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽ‌ﺷﻮد ﮐﻪ ﻧﺎﺧﻮاﺳﺘﻪ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻼت ﻣﺎﻟﯽ از ﺟﻤﻠﻪ مهریه، ﻧﻔﻘﻪ ، حوادث رانندگی و کارگاهی ﻣﻮاﺟﻪ ﺷﺪه‌اند و در زندان به سرمی برند و چشم انتظار یاری دستتان پرمهر شما خیرین سخاوتمند هستند .
رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان گفت در سال گذشته تعداد ۲۱۳زندانی جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ محکومیت ۴۲۳میلیاردو ۳۶۰میلیون و ۱۹۲هزار و ۷۲۰ریال از زندان های استان اردبیل آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشتند.
وی در خصوص چگونگی  تامین بدهی این زندانیان افزود : مبلغ بیش از  160میلیارد و ۶۳۲میلیون و ۸۳۸هزارو ۴۴۰ریال گذشت رضایت مندانه شکات ، ۵۳میلیاردو ۹۳۷میلیون و ۴۲۷هزارو ۹۳۲ریال آورده مددجویان ، ۱۳۳ میلیاردو۱۵۷میلیون و ۷۵۶هزارو ۳۴۸ریال پذیرش اعساردادگستری ، ۴۱میلیاردو ۸۶۹میلیون و ۶۰۰هزار ریال تسهیلات بانک های عامل ، ۲۳میلیاردو ۴۱۷میلیون ریال کمک ستاد دیه ی استان ، ۸میلیاردو ۳۲۰میلیون ریال کمک بلاعوض ستاد دیه ی کشور ، ۸میلیاردو ۷۹۲میلیون ریال کمک بنیاد مستضعفان ، ۳۰۰میلیون ریال کمک کمیته ی امداد حضرت امام خمینی (ره) ، ۱میلیاردو ۳۱۱میلیون و ۳۶۰هزار ریال پرداخت صندوق خسارت های بدنی و ۶۲۲میلیون ۲۱۰هزار ریال از طریق شرکت های بیمه تامین و از زندان آزاد شدند.

عتباتی گفت : تعداد ۵۰مورد جشن گلریزان و آزاد سازی در سال ۱۳۹۹به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه های اجتماعی  برگزار گردید که مبلغ بیش از ۳۷میلیارد و ۱۳۵میلیون ریال از طریق خیرین استانی و کشوری برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی به این ستادمردم نهاد کمک شده است که نسبت به سال ۱۳۹۸مبلغ ۱۵میلیاردو ۶۹۱میلیون ریال افزایش داشته است .

رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان تصریح کرد: امسال ۵۲مورد جشن گلریزان مختص ماه مبارک رمضان در سطح استان برنامه ریزی شده که به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا غیر حضوری و از طریق شبکه ها ی اجتماعی برگزار خواهد شد.

عتباتی اقدام خیرین در کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد ومالی را اقدامی خداپسندانه، ماندگار و مایه افتخار دانست و گفت :از مسوولین و خیرین استانی انتظار می‌رود پای کار بیایند و با استفاده از ظرفیت های استانی به خصوص هنرمندان، ورزشکاران، فعالین مدنی، اصحاب رسانه و از همه مهم تر جادوی شبکه های اجتماعی زمینه های مشارکت حداکثری برای کمک به زندانیان جرایم غیر عمد ومالی را فراهم سازند .


گفتنی است در آیین گلریزان امروز مبلغ ۳میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی به ستاد دیه ی استان کمک شدو همچنین به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت امام حسن (ع) تعداد ۱۵تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ ۳۱میلیارد ریال از زندان های استان آزاد شدند .