در راستای برگزاری باشکوه تر جشن های گلریزان سال ۱۳۹۸هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل باآیت‌الله دکتر سید حسن عاملی نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه اردبیل دیدار کردند .

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل : یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان در دیدار اعضای ستاد دیه استان با نماینده ولی فقیه در استان دراردبیل اظهار داشت:۲۸۴زندانی جرایم غیر عمد ومالی در سال گذشته با مبلغ محکومیت بالغ بر ۷۰۱میلیاردریال از زندان های استان آزاد شده اند .

 

خدادادی گفت : بیشترین آمار زندانیان جرایم غیر عمد؛ محکومیت های مالی هستند که به خاطر مشکلات ناشی از نبود منبع درآمد مناسب و نابسامانی اقتصادی بدهکار شده و درزندان به سر می برند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان افزود :اجرای احکام جایگزین به جای حبس و همچنین اعسار پرونده ها در دادگاه های استان در کاهش آمار زندانیان جرایم غیر عمد ومالی موثر بوده است .

اوادامه داد: درسال گذشته تعداد ۷۲تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی باپذیرش حکم اعسار به مبلغ ۲۹۱میلیاردو۵۱میلیون ریال از زندان های استان آزاد شده اند.

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان تصریح کرد : سال گذشته مبلغ ۸میلیارد۱۶۸میلیون ریال ستاددیه ی استان و ۱۸میلیاردو میلیون ۶۵۳ریال ستاددیه ی کشور به صورت بلاعوض به زندانیان جرایم غیر عمد ومالی کمک کرده است.

وی خاطر نشان کرد : این زندانیان واجد شرایط دریافت کمک ستاددیه ی استان بودند که پس از تحقیق و بررسی دقیق پرونده ها توسط محققین ستاد وتایید هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان مبلغ محکومیت ها به حساب اجرای احکام های دادگستری واریز و به شکات پرونده ها پرداخت شده است .

خدادادی  افزود: امسال جشن گلریزان با حضور خیرین  و مسوولین استان در روز شنبه ، ۲۸اردیبهشت مصادف با سیزدهم  ماه مبارک رمضان در سالن ولایت  سپاه حضرت عباس(ع)برگزارخواهدشد.

تاکید زندان بانی اسلامی به بازپروری در زندان ها :

مراد فتحی مدیرکل زندان ها و دبیرنمایندگی ستاددیه ی استان گفت : زندان بانی اسلامی به  بازپروی زندانیان تاکید دارد و این امردرتمامی زندان های استان در حال اجرا می باشد .

فتحی بیان کرد: در حال حاضر کارگاه های بافت فرش در تمامی زندان های استان  دایر شده و نفیس ترین تابلو فرش ها در زندان های استان بافته می شود که باایجاد درآمدزایی برای مددجویان موجبات کاهش آسیب های اجتماعی بر خانواده های زندانیان را فراهم نموده است .

حفظ سایه ی عاطفی پدر برسرخانواده های زندانیان عبادت است .

آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه اردبیل  اظهار داشت: زندانیان جرایم مالی با آسیب های اجتماعی زیادی دست به گریبان هستند و مشارکت مردم ،خیرین و مسوولان استانی در جشن های  گلریزان امسال زمینه آزادی این زندانیان و به تبع آن کاهش آسیب ها و ناهنجاریهای اجتماعی فراهم خواهدشد.

سید حسن عاملی باتاکیدبراینکه نبود والدین در کنار خانواده هایشان سبب افزایش آسیبهای اجتماعی می‌شودگفت : حفظ سایه ی عاطفی پدر برسرخانواده ها عبادت است وستاددیه با حفظ این سایه ی عاطفی به تحکیم بنیان خانواده کمک و موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود .

امام جمعه ی اردبیل تصریح کرد: جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد یک امر بسیار خوبی است که انتظار می‌رود خیرین استانی ،کشوری ویا افرادی که می‌توانند به این امر مهم کمک کنند در این جشن حضور یابند.