جلسه هیأت امنای ستادمردمی دیه استان اردبیل با حضور مدیرعامل ستادمردمی دیه کشور در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد. حجت الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاد مردمی دیه استان اردبیل در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های ماه محرم در استان اردبیل گفت :ماه محرم ماه احسان است […]

جلسه هیأت امنای ستادمردمی دیه استان اردبیل با حضور مدیرعامل ستادمردمی دیه کشور در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد.

حجت الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاد مردمی دیه استان اردبیل در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های ماه محرم در استان اردبیل گفت :ماه محرم ماه احسان است و با استفاده از ظرفیت‌های این ماه در آزادی زندانیان جرایم غیر عمدکوشا باشیم.

کثیرلو با تاکید بر اینکه اقدامات ستادمردمی دیه استان باید به سمت و سوی فضای مجازی باشد افزود: فضای مجازی دارای ظرفیت های بسیاری است که می تواند در گسترش فرهنگ سازی این مهم در جامعه وهمچنین جمع آوری  کمک های خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کارکشا باشد.

رئیس هیأت امنای ستادمردمی دیه استان تصریح کرد : مردم به ستاد مردمی دیه استان اعتماد دارند و کمک‌های آنان نزدما امانت‌ است و ما نیز وظیفه داریم با رعایت مفادشیوه‌نامه‌ ستاد مردمی دیه کشور در آزادی زندانیان واجد شرایط جرایم غیر عمد ومالی امانت دار خوبی باشیم  وبرای حفظ این سرمایه مهم باید اخبار  و عملکردهای مربوط به کمک های خیرین و تعداد زندانیان آزاد شده توسط این ستاد به صورت شفاف به عموم مردم اعلام گردد.

درادامه یوسف خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و نایب رئیس هیأت امنای ستادمردمی دیه استان گفت : کمک خیرین استان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی تنها مختص به ماه مبارک رمضان نیست ودر طول سال ادامه دارد .

 خدادادی افزود : آیین کمک به زندانیان جرایم غیر عمد ومالی در استان اردبیل نهادینه شده است و بسیاری از مردم خیر استان اردبیل ؛هزینه های سفرهای زیارتی،  افطاری،  احسان در ماه محرم و همچنین هزینه‌های ختم اموات خود را به امر خداپسندانه آزادی زندانیان جرایم غیرعمدومالی اختصاص داده‌اند.

نایب رئیس ستاد مردمی دیه استان اردبیل تصریح کرد : اجرای احکام جایگزین های حبس و همچنین اعسار پرونده ها در دادگاه های استان در کاهش آمار  ورودی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی موثر بوده است.

در این نشست کریم الله محبوبی اُناری مدیرعامل نمایندگی ستادمردمی دیه استان اردبیل در خصوص عملکرد این ستادگفت : از سال ۱۳۹۶تاتیرماه ۱۴۰۲ تعداد ۳۶۹ جشن گلریزان به صورت حضوری و ۳۲جشن غیر حضوری و راه اندازی پویش‌های مردمی در سطح استان انجام گرفته که شامل برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان، همایش جامعه حسینیان دارالارشاد اردبیل، جشن‌های گلریزان بانوان خیر، جشن‌های آزادی زندانیان و پویش نذر هشتم در مناسبت‌های مختلف بوده است .

محبوبی با بیان اینکه میزان جذب کمک‌های مردمی در ۷ سال اخیر نسبت به ۱۴ سال گذشته بیش از ۱۰ برابر رشد داشته افزود: از محل جذب کمک‌های مردمی و خیرین از ابتدای سال ۹۶ ۱۳تاکنون بیش از ۱۵۲۰ تَن با مبلغ محکومیت بالغ بر ۵۲۵ میلیارد تومان از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

وی یادآور شد: در طی این سال‌ها ۲۶۹ تَن با مبلغ محکومیت ۱۷۴ میلیارد تومان بدون پرداخت کوچکترین ریالی از طریق مشاوره توسط مددکاران و همت و تلاش روسای زندان‌ها، اندرزگاه‌ها، اجرای احکام ،همکاران ما در ستادمردمی دیه و شورای اختلاف شعبه این ستاد از زندان‌ها آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

محبوبی تاکید کرد : در برنامه‌های عملیاتی ستاد مردمی دیه استان رعایت قانون مقررات، جلب اعتماد خیرین و مردم، حفظ اعتماد هیأت امنای ستادمردمی دیه استان، رعایت برنامه‌های صرفه‌جویی جز اولویت‌های کاری ستاد مردمی دیه استان است.

در این نشست علی شمس گفت:نمایندگی ستادمردمی دیه استان اردبیل رتبه دوم پذیرش اعسار در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را درکشور داشته و در بحث هزینه ها نیز ۲درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

شمس تصریح کرد: زندانیان مانده از سال‌های قبل در اولویت کمک ستادمردمی دیه کشور قرار دارند وبرای آزادی این زندانیان در مجموع مبلغ دو نیم میلیارد تومان به ستادمردمی دیه استان اردبیل اختصاص داده شده است .

گفتنی است در پایان این نشست مدیر عامل ستاد مردمی دیه کشور حکم عضویت سید محسن لطیفی مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل را به عنوان عضو هیأت امنای نمایندگی ستاد مردمی دیه استان را به وی اهدا نمودند.