اولین مرحله  از جشن آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی امروز صبح با رعایت اصول و موازین بهداشتی در جهت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس  به ریاست  ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل و باحضور جمعی از مسوولین دستگاه های اجرایی و خیرین استانی در ساختمان نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل برگزار گردید .

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل در اولین جشن آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی از افزایش ۸۰درصدی کمک های مردمی در جشن های گلریزان ماه مبارک رمضان امسال خبرداد و اظهار داشت : امسال با در نظر گرفتن شرایط خاص وضعیت  اقتصادی ومعشیتی آحاد جامعه به خاطر شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و استان ، جشن های گلریزان به صورت غیر حضوری  از طریق برنامه های تولیدی در صداو سیما و شبکه های مجازی در استان و شهرستان ها برگزار گردید که با استقبال خوب مردم ولایت مدار و خیر استان بیش از ۸۰درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است .

عتباتی میزان کمک خیرین در جشن های گلریزان ماه مبارک رمضان امسال را ۲۵میلیاردریال اعلام کرد و افزود تا آخر تیر ماه جمع آوری کمک های مردمی ادامه دارد .
رئیس کل دادگستری استان تغییر درنوع دیدگاه جامعه نسبت به زندانیان جرایم غیر عمد و مالی را نتیجه تلاش شبانه روزی کارکنان نمایندگی ستاددیه ی استان و ارایه ی عملکرد شفاف این نهاد مردمی در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی دانست .
او تصریح کرد : زندانیان جرایم غیر عمد ومالی از طبقه ی نیازمند ودردمند جامعه هستند که به لحاظ موقعیتی که درسطح جامعه دارند قادر به ابراز مشکلات خود در جامعه نیستندو اولویت ما کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید در این زمینه از ظرفیت های مردم ولایتمدارو خیر استان به نحو احسن استفاده شود.
آزادی ۳۰تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی در سه ماهه ی اول سال ۱۳۹۹

کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل تعداد زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شده در سه ماهه نخست سال جاری را ۳۰تَن با مبلغ محکومیت ۵۰میلیارد و ۸۰۲میلیون ریال اعلام کرد .
محبوبی با اشاره به تفکیک جنسیت و نوع محکومیت این زندانیان گفت : در سه ماهه  ی اول امسال تعداد۲۶فقره محکومیت مالی ، ۳فقره محکومیت مهریه و ۱فقره محکومیت دیه ناشی از حوادث گارگاهی داشتیم که به تفکیک جنسیت ۲زندانی نسوان و ۲۶زندانی مرد بودند.
محبوبی در خصوص جدول فرآیند آزادسازی این زندانیان افزود : مبلغ ۴میلیارد و۷۳۳میلیون ریال گذشت رضایتمندانه شکات ،۹میلیاردو ۲۰۴میلیون ریال تامین خود مددجویان ،۳ میلیاردو ۵۸۳میلیون ریال ستاددیه ی استان ، ۲۵۰میلیون ریال  کمک ستاددیه ی کشور ، ۲۸میلیارد ۵۷۳میلیون ریال پذیرش حکم اعسار و باقیمانده مبلغ محکومیت این زندانیان  از محل دریافت تسهیلات بانک های عامل در استان تامین شده است .
مدیر نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل تصریح کرد : پرونده ۳۵زندانی جرایم غیر عمد و مالی با مبلغ محکومیت بیش از ۱۱۹میلیارد ریال موردبررسی و رسیدگی قرار گرفته که به زودی آزاد وبه کانون گرم خانواده های خود بازخواهند گشت.
گفتنی است در این جشن زمینه آزادی یک زندانی خانم ۶۰ساله به مبلغ محکومیت ۵۰۰میلیون ریال توسط مجتمع صنعتی آرتاویل تایر اردبیل فراهم گردید .
در پایان این جشن از خیرین شاخص استان با اهدای لوح تکریم  تجلیل بعمل آمد.