نهمین مرحله ی جشن آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی (ع) در آستانه ی عید نوروز باحضور مسوولین و خیرین استانی در سالن ملاقات  زندان مرکزی اردبیل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه ی استان اردبیل  ؛یوسف خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ونایب رئیس هیأت امنای ستاد دیه ی استان  امروز صبح در جشن آزادسازی ۳۵تَن اززندانیان  جرایم غیر عمد ومالی  اظهارداشت :باهمت و تلاش هیأت امنا و کارکنان ستاددیه ی استان و همچنین حضور بی سابقه خیرین استان در حمایت از محکومان غیر عمد مالی  ۹جشن آزادسازی در سال ۱۳۹۷ برگزار شده است .

خدادادی گفت : آیین کمک به زندانیان جرایم غیر عمد ومالی در استان اردبیل نهادینه شده است و ومردم خَیّر و ولایت مدار استان با حذف هزینه های زاید خود واهدایی  بخشی از هزینه های  مراسمات  خود به این ستاد مردمی نقش موثری در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد داشتند .

او تصریح کرد :به مناسبت گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت علی (ع) و فرارسیدن سال نو تعداد ۳۵زندانی جرایم غیر عمد ومالی بامبلغ محومیت ۱۰۱میلیارد ریال از زندان های استان آزاد و به کانون گرم خانواده ها ی خود باز گشتند .

خدادادی افزود : باتوجه به افزایش میزان مبلغ محکومیت زندانیان جرایم غیر عمد در استان نسبت به سال های گذشته تعداد۲۷۰زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ بیش از ۶۸۳میلیارد ریال  از زندان های استان آزاد شدندکه به تفکیک محکومیت مالی ۱۶۷فقره ،مهریه ۷۳فقره ، ودیه ناشی از حوادث رانندگی وکارگاهی ۲۱فقرمی باشد .

وی ادادمه داد: در سال ۱۳۹۷تعداد ۷زندانی نسوان در زندان های استان با مبلغ ۲میلیاردو ۵۲۸میلیون ریال درزندان های استان تحمل حبس می کردند که با همت خیرین و کمک ستاددیه ی استان از زندان های استان آزادشدند.

نایب رئیس هیأت امنای ستاددیه ی استان بااعلام اینکه باتوجه به آزادسازی های که امسال صورت گرفته همچنان تعداد ۶۸۰زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان هستند که از این تعداد ۳۶۰تَن شرایط بهره مندی از تسهیلات ستاددیه ی استان را دارند .

خدادادی از مسوولین و خیرین استانی خواست تا با تلاش بیش از پیش زمینه های لازم برای آزاد سازی محکومین غیر عمد مالی را در استان فراهم نمایند.

تلاش برای بهبود وضعیت ساختار نظام اجتماعی از وظایف مااست،

دکتر اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بابیان اینکه تلاش نمایندگی ستاددیه ی استان برای کمک به زندانیان جرایم غیر عمد ومالی ستودنی است اظهار داشت تلاش و بهبود وضعیت نظام اجتماعی از وظایف مااست وباید ساختارنظام  اجتماعی کشور مورد بررسی قرار گیرد وبا ترویج شاخص های کرامت انسانی در کشور موجبات کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم سازیم .

دکتر رسولی بابیان اینکه  نیاز مردم به ما لطف خدا است و برطرف کردن نیاز یک انسان از وظایف  انسانی و اخلاقی ما است گفت: اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) در گره‌گشایی از کار مردم شهرت دارند؛ مردم نیز حق دارند از مسوولان جامعه توقع داشته باشند که در گرفتاری‌ها آن‌ها را تنها نگذارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل  افزود تلاش خواهیم کرد به عنوان یاور ستاددیه فرهنگ کمک رسانی و نقش آن در بهبود ساختار جامعه  را دراستان نهادینه کنیم  .

رسولی افزود : در سال ۱۳۹۸بامشارکت مسوولان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی  یک جشن آزادسازی در دانشگاه برگزار خواهد شد.

بیش از ۳۵هزار پرونده ی مالی اجرای در دادگاه های استان در حال رسیدگی است،

قاصدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاددیه ی استان با اشاره به آمار زندانیان جرایم غیر عمد ومالی در زندان های استان گفت :باتوجه به اینکه ۶۸۰زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان در حال تحمل حبس می باشند تعدادبیش  ۳۵هزار پرونده مالی در دادگاه های استان در حال رسیدگی و اجرا می باشد .

قاصدی افزود : در راستای پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان  واحد های شورای حل اختلاف در استان تلاش می کنند تا با ایجاد صلح و سازش بین طرفین ازآمار ورودی زندان بکاهند.

او ادامه داد : اجرای احکام جایگزین به جای حبس و هچنین اعسار پرونده ها در دادگاه های استان در کاهش آمار زندان موثر خواهد بود .
رئیس هیأت امنای ستاددیه ی استان از تلاش های  بی وقفه ی اعضای هیأت امنا و کارکنان ستاددیه استان تشکرکرد و از مسوولان و خیرین استان خواست تا با تقسیم شادی های خودمان  با زندانیان جرایم غیرعمد ومالی زمینه حضور این زندانیان در کنار خانواده هایشان در آستانه ی سال نو فراهم سازیم .
گفتنی است دراین مراسم  با کمک دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاداسلامی یک زندانی خانم با مبلغ ۴۹میلیون ریال از زندان آزاد و مبلغ ۵۰۰میلیون ریال توسط خیرین استان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی کمک شدهمچنین در این مراسم به پاس قدردانی از کمک های خیرین استان از چند تن از خیرین شاخص بااهدای لوح تجلیل به عمل آمد .