در شب میلاد فرخنده کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) خیرین شهرستان خلخال با هدف کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی و غیر عمد و دیه تصادفات رانندگی و کارگاهی جشن گلریزان برگزار کردند .

 

به گزارش روبط عمومی نمایندکی ستاددیه ی استان :در این مراسم بسیار معنوی که در مجمتع فرهنگی هنری ارشاد خلخال و با حضور خیرین شهرستان برگزار شدعلی رمضانپور رئیس دادگستری شهرستان خلخال ضمن تجلیل از استقبال خیّرین شهرستان خلخال از حضور در این محفل نیکوکارانه با اشاره به اهداف ستاد دیه استان اردبیل برگزاری این جشن را در راستای آزادی کسانی برشمرد که بدهکارند و استطاعت پرداخت دیون را نداشته و به همین دلیل مجبور به تحمل حبس شده اند. وی با تاکید بر استمرار حرکت های خیر خواهانه برای آزادی زندانیان جرایم مالی و غیر عمد شهرستان خلخال در طول سال از سوی نیکوکاران گفت: « از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا به امروز ۱۵ نفر با مبلغ بدهی کلی ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان با کمک های ستاد دیه از محل اعتبارات آن ستاد و کمک های خیران و گذشت شکاک از زندان آزاد شده اند.

رمضانپور افزود: هم اکنون ۲۴ نفر زندانی جرایم مالی در زندان خلخال چشم انتظار کمک های خیرین برای رهایی از زندان هستند.

 

در ادامه این مراسم فتحی مدیر کل زندانهای استان اردبیل ضمن قدردانی از خیرین شهرستان خلخال که با غنیمت دانستن ماه پر فضیلت رمضان و شب فرخنده میلاد امام حسن مجتبی (ع) به منظور کمک به زندانیان مالی غیر عمد گرد هم آمده بودند ، اظهار داشت: « تعدادی از انسانهایی آبرومند بدلیل معضلات اجتماعی واقتصادی دچار مشکل مالی شده اندو مدتهاست در زندان تحمل حبس می نمایند و کمک شما خیرین بزرگوار مرهمی به زخم این مددجویان و خانواده های چشم انتظار آنان خواهد بود. »

 


فتحی با برشمردن تبعات منفی حبس بر زندانیان جرایم مالی و خانواده های آنها افزود: « طبق قانون اجرای هر جرمی فقط برای مرتکب آن است ولی عمل خانوادهای زندانیان با زندانی شدن سرپرست شریک در جزای آنها میشوند . هرچند ما بر این باوریم که اینها بزهکار نیستند بلکه بدهکار اند و از سر ناچاری و بی کسی و تهی دستی زندان را تحمل می کنند . از سوی دیگر شکات اینها نیز در بسیاری موارد ،زیان دیده هستند و زندگی آنها نیز دچار اختلال شده است. ستاد دیه با کمکهای خیرین و منابع مالی بانکی که به صورت وام قرض الحسنه پرداخت می کند به هر دو طرف ماجرا کمک میکند. البته در سال گذشته شکات استان بیش از ۵ میلیارد تومان گذشت داشتند که این رقم قابل توجهی است و باید خود آنها را نیز اهل خیر خطاب کنیم

 

حجت الاسلام والمسلمین رشتبری امام جمعه خلخال نیز در این مراسم طی سخنانی تلاقی این جشن با شکوه با میلاد فرخنده کریم اهل بیت را بسیار مبارک دانست و از خصوصیات کریمانه ائمه اطهار بویژه امام حسن مجتبی (ع) دستگیری از نیازمندان و کمک به فقرا وتهی دستان را بیان نمود و از مردم فهیم خلخال خواست تا با پیروی از کریم اهل بیت هر اندازه که در توان دارند به ستاددیه کمک کنند. از نکات جالب توجه این جشن اهداء ۸ قطعه طلا از سوی بانوان خیر برای آزادی زندانیان جرایم مالی و غیر عمد بود . همچنین یکی از خیرین اعلام کرد با مبلغ ۱۱ میلیون تومان حاضر است سه نفر از زندانیان غیر عمد زندان خلخال را بطور مستقیم از زندان آزاد نماید

گفتنی است در پایان این جشن مجموع کمکهای مالی خیرین به بیش از ۵۰۰میلیون ریال رسید .