کریم الله محبوبی اظهار کرد: طرح هر مسجد یا هرهیئت آزادی یک زندانی جرایم غیر عمد ومالی درماههای محرم و صفر برای چهارمین سال متوالی برگزار می شود.  مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل در نشستی که با حضورحجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی ستوده  مدیر کل اوقاف وامور خیریه ی اردبیل ،یاسر امجدی مدیرکل اداره […]

کریم الله محبوبی اظهار کرد: طرح هر مسجد یا هرهیئت آزادی یک زندانی جرایم غیر عمد ومالی درماههای محرم و صفر برای چهارمین سال متوالی برگزار می شود.

 مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل در نشستی که با حضورحجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی ستوده  مدیر کل اوقاف وامور خیریه ی اردبیل ،یاسر امجدی مدیرکل اداره زندان ها و نایب رئیس نمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل ، حسین دشتی مدیر کل کمیته امداد امام (ره) اردبیل و جمعی از خیرین برگزار شد به استفاده بهینه از ظرفیت ماههای محرم و صفر در خصوص آزاد سازای زندانیان جرایم غیر عمد و مالی اشاره کرد و افزود: اجرای طرح هرمسجد آزادی یک زندانی غیرعمد و مالی  توسط جامعه حسینیان اردبیل که از سه سال گذشته آغاز شده برای چهارمین سال متوالی در حال اجراست و در این راستا از ظرفیت ماه محرم ومردم حسینی و ولایت مداراستان، خیرین گرانقدر ، سازمانها ، ادارات و نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی بهره می گیریم  را به نیت ۷۲ شهید کربلا بتوانیم ۷۲تن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی  را از زندان های استان آزاد کرده و به کانون گرم خانواده هایشان باز گردانیم  وهمچنین از ایجاد آسیب های اجتماعی ناشی از آن در جامعه جلوگیری کنیم.

محبوبی گفت: در سال جاری تاکنون ۷۲نفر زندانی مالی با محکومیت۷میلیاردو۸۰۰میلیون تومان به کمک خیرین از زندانها آزاد شده که اتفاق میمون و مبارکی است.

 وی بیان کرد  :  رضایت شاکیان ، آورده خود زندانیان، تسهیلات بانکی و تقسیط مبلغ پرونده ها نیز در آزادی این زندانیان موثر بود.

محبوبی ادامه داد:  درطول سه سال گذشته از طریق  جامعه حسینیان اردبیل  ۱۰۷ میلیون تومان سال  ۱۳۹۷،  حدود ۱۶۶ میلیون تومان سال ۱۳۹۸و در سال ۱۳۹۹ بیش از  ۵۰۰ میلیون تومان در ماههای محرم و صفر برای آزادی زندانیان جمع آوری شده است و پیش بینی می شود به یاری خداوند و مدد مردم عزیز و خیرین  محترم استان و کشور این رقم در سال جاری به یک میلیارد تومان برسد.

مدیر نمایندگی  ستاد دیه استان تصریح کرد: تفاهمنامه ای بین اداره کل اوقاف و امورخیریه ی استان ، اداره کل زندانها و نمایندگی ستاد دیه ی استان  تنظیم شده است تا با هم افزایی و هم پوشانی بهتر بتوانیم در این مسیر گامهای موثری برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی برداریم.

محبوبی افزود: مطابق دستورالعملی که از ستاد دیه کشور آمده در سراسر کشور پویشهای متعددی با عناوین مختلف برای حمایت اززندانیان با جرایم غیر عمد انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: هماهنگی با شهرداری ها  برای نصب بنردر راستای  اطلاع رسانی بیشتر و هماهنگی با بخش های خصوصی و نیمه خصوصی  و ادارات مختلف  در اجرای طرح هر مسجد یا هر هیئت آزادی یک زندانی جرایم غیر عمد و مالی  ، برگزاری پویش نذر هشتم با هدف آزادسازی ماهانه هشت زندانی جرایم غیرعمد و مالی به نیت امام هشتم ازجمله اقداماتی است که در ستاد دیه ی استان  انجام میگیرد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه ی استان اردبیل در این نشست اعلام کرد ۱۴تَن از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی با کمک مبلغ بیش از ۳۰۰میلیون تومان توسط یکی از خیرین ستاد دیه ی استان در دهه ی  اول محرم آزاد شدند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی ستوده مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه ی استان  نیز در ادامه جلسه حمایت از زندانیان را برای صیانت از آبروی خانواده های آنها موثر دانست و گفت:  در بحث اطلاع رسانی در حمایت اززندانیان باید نگاه هم افزایی و هم پوشانی داشته باشیم و در تامین زیرساخت ها به منظورتقویت باورهای انسانی در کمک به همنوعان خود تلاش نماییم.

ستوده ادامه داد: در صورتیکه ملکی به نیت آزاد سازی زندانیان وقف شود می تواند آورده پایداری برای کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد و مالی باشد.

گفتنی است نتایج کلی همایش جامعه حسینیان اردبیل بعد از ماه محرم و صفر در پنجمین مرحله ی جشن های آزاد سازی که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار خواهد شد به اطلاع عموم مردم خواهد رسید .