ششمین پویش مردمی “هرمسجد یا هرهیئت آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد” با مشارکت جامعه حسینیان دارالارشاد استان و با حضور مسؤولین و جمعی از خیرین حسینی، یکم شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۸شب به مناسب شهادت حضرت رقیه (س)  در مسجد ابراهیم آباد اردبیل برگزار شد . در این مراسم حجت الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل […]

ششمین پویش مردمی “هرمسجد یا هرهیئت آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد” با مشارکت جامعه حسینیان دارالارشاد استان و با حضور مسؤولین و جمعی از خیرین حسینی، یکم شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۸شب به مناسب شهادت حضرت رقیه (س)  در مسجد ابراهیم آباد اردبیل برگزار شد .

در این مراسم حجت الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاد مردمی دیه استان در سخنانی گفت:اسلام به عنوان یک آیین جامع توجه خاصی به نیازمندان داشته و در آیات و روایات بسیاری به دستگیری از نیازمندان جامعه تاکید شده است.

کثیرلوافزود: مسجد مکانی مقدس و پایگاه مهم فرهنگی و دینی محسوب می گردد که با حضور اقشار مختلف می شود برنامه های تبلیغی و فرهنگسازی در این مکان مقدس در راستای جذب مشارکتهای مردمی به منظور آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استفاده نمود.

اوتصریح کرد: مسجد ابراهیم آباد اردبیل در تحقق بسیاری از برنامه​های دینی و همچنین اقدامات خیرخواهانه مثل کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی از گذشته تا به امروز فعال بوده و نشان داده که هنوز دغدغه اعتلای اسلام و آبروی مسلمانان نیازمند از الویت​های اساسی مساجد است و همواره محل تجمع دل​های بزرگ و نیکوکاران نیک سرشت می باشد.

در ادامه این مراسم، یوسف خدادادی معاون قضایی دادگستری کل  و نایب رئیس هیأت امنای ستاد مردمی دیه استان در سخنان کوتاهی با بیان آمار ۱۷۱ نفری محکومان غیرعمد واجد شرایط کمک ستاد مردمی دیه حال حاضر زندان‌های اردبیل گفت: درپنج ماهه سال جاری تعداد ۹۴ زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی ۱ میلیارد ۱۹۵میلیون ریال به همت خیرین و کمک ستاد مردمی دیه استان از بند رهایی یافته‌اند .

نایب رئیس ستاد مردمی دیه استان افزود:تعداد ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد از اول محرم تا به امروز با مبلغ محکومیت ۴۸۴میلیاردو ۱۳۸میلیون ریال از زندان های استان آزاد شدند .

خدادادی ضمن قدردانی از فعالین ستاد دیه و مسؤولین زندان های استان به جهت بسترسازی مناسب برای آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند با جرایم غیر عمد در تداوم این برنامه های خیرخواهانه و خداپسندانه اظهار داشت : «طرح هر مسجد یا هرهیئت آزادی یک زندانی جرایم غیر عمد» از جمله ابتکارات ماندگاری است که از سال ۱۳۹۷ تا کنون در حال اجراست.

خدادادی گفت :به یقین اقدامات خداپسندانه و انسان‌دوستانه خیرین عزیز، گره‌هایی زیادی را نه تنها از زندگی مددجویان جرایم غیرعمد بلکه خانواده‌های بی‌سرپرست بسیاری باز کرده است.

اوتصریح کرد: اوج فعالیت بانیان این طرح مربوط به ایام ماه‌های محرم و صفر است تا ثابت کنیم عاشقان حسینی تنها برای فیض شخصی از این مراسم در تکایاء و مساجد حاضر نمی‌شوند.

در پایان این مراسم نیز مداحی و ذکر مصیبت توسط حاج نادر جوادی مداح اهل بیت (ع) ویاور ستاد مردمی دیه استان انجام شد.