در اقدامی خداپسندانه که به همت هیأت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل برگزار شد۲۳تَن از زندانیان غیر عمد به آغوش خانواده های خود بازگشتند. همزمان به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت و همچنین هفته ی قوه قضاییه با مشارکت هیأت زورخانه ای و کُشتی پهلوانی اردبیل وبا حضور مسوولین و […]

در اقدامی خداپسندانه که به همت هیأت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل برگزار شد۲۳تَن از زندانیان غیر عمد به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

همزمان به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت و همچنین هفته ی قوه قضاییه با مشارکت هیأت زورخانه ای و کُشتی پهلوانی اردبیل وبا حضور مسوولین و خیرین استانی ، سومین مرحله ی جشن آزادی نمایندگی ستاد مردمی دیه ی استان اردبیل در زورخانه ای عاشقان علی ابن ابیطالب(ع) برگزار شد.

یوسف خدادادی نایب رئیس هیأت امنای ستاد مردمی دیه استان در آیین گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد اظهار داشت: آیین گلریزان با اسم پهلوانان گره خورده، منش جوانمردی پهلوانان اجازه نمی دهد کسی گره مالی در کارش داشته باشد.

اوگفت:  گلریزان یکی از مهمترین نیازهای اجتماع واحساس خوب داشتن نسبت به یکدیگر است و یا به معنای وسیع‌تر نوع دوستی و انسان‌دوستی نیاز اساسی جامعه است.

خدادادی افزود : گلریزان به واقع ریختن و ایجاد گل زندگی در سختی هاو گرفتاری هاست که با ریختن گلی از شاخسار زندگی خود باغ بقا و بهار وصل را به خانواده‌های در رنج هدیه می‌کنند.

نایب رئیس هیأت امنای  نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل میزان محکومیت این زندانیان را بیش از ۲۳۲میلیارد ریال اعلام کرد و در خصوص تامین مبلغ آزادی این زندانیان گفت : مبلغ ۱۷۵میلیارد ریال پذیرش حکم اعسار دادگستری ، ۱۹میلیارد ریال گذشت شکات ، ۵میلیاردریال آورده ی مددجویان ، ۱۱میلیاردو ۹۰۰میلیون ریال تسهیلات بانکی ، ۹میلیارد و ۱۴۰میلیون ریال کمک ستاد دیه ی استان ، ۳میلیارد  ، ۵۵۰میلیون ریال کمک ستاد دیه ی کشور و ۷میلیاردو ۵۵۰میلیون ریال صندوق خسارت های بدنی تامین و از زندان آزاد شده اند.

خدادادی تصریح کرد: هم اکنون ۱۵۱ محکوم مالی غیر عمد در زندان های استان چشم انتظار کمک و مساعدت خیرین استان می باشند.

مرشد؛ زنگ را می نواخت و پهلوانان با فریاد «اگر ناتوانی بگو یا علی ، اگر خسته جانی بگو یا علی »وپیر میدان‌دار گود برای زندانیان جرایم غیر عمد ومالی  گلریزان می کرد.

در این در این برنامه ورزشکاران هیات پهلوانی و ورزش های زورخانه ای استان به اجرای حرکات نمایشی در گود زورخانه پرداختند وخیرین با دستان سخاوتمند و دلهای مهربان خود مبلغ یک میلیارد کمک های خود را در قالب گلریزان برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد اهدا کردند.

در پایان این مراسم از پهلوانان پیشکسوت در ورزش های زورخانه ای استان  و خیرین شاخص شهرستان سرعین بااهدای لوح تکریم تجلیل به عمل آمد.