همزمان با گرامیداشت میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) بیست و یکمین آیین جشن گلریزان  با رعایت موازین بهداشتی باحضور مسوولان و جمعی از خیرین استان اردبیل در سالن اجتماعات زندان مرکزی اردبیل  برگزار شد. گلریزان به واقع ریختن گل زندگی و امید در چلّه سرمای رنج و سختی و گرفتاری همنوعان […]

همزمان با گرامیداشت میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) بیست و یکمین آیین جشن گلریزان  با رعایت موازین بهداشتی باحضور مسوولان و جمعی از خیرین استان اردبیل در سالن اجتماعات زندان مرکزی اردبیل  برگزار شد.

گلریزان به واقع ریختن گل زندگی و امید در چلّه سرمای رنج و سختی و گرفتاری همنوعان و همراهانمان است که با ریختن گلی از شاخسار زندگی خود باغ بقا و بهار وصل را به خانواده‌های در رنج هدیه می‌کنند و زندانیان جرایم غیرعمد ومالی  را که از بد حادثه گرفتار شده‌اند، نجات می‌دهند .

دراین بین هستند مردان کوچکی که دل بزرگی دارند و از همین سنین خردسالی در کار های خیر پیش گام بوده وبا اندک اندوخته ی خود به بزرگ ترها درس همنوع دوستی می دهد، علی تمدن خیر خردسال اردبیلی با حضور در بیست و یکمین آیین گلریزان پول های عیدی خود را برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی و شاد کردن دل کودکی که از نعمت حضور پدر در کنارش محروم است اهدامی کند وحس شاد بودن را به آنان به ارمغان می دهد .

افزایش کمک های خیرین در سال ۱۴۰۰

حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاد دیه ی استان اردبیل در این مراسم  اظهار داشت : در سال گذشته به همت خیرین استان و مشارکت های مردمی ۶۵میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی به ستاد دیه ی استان اردبیل کمک شده است.

رئیس کل دادگستری گفت : خوشبختانه با فرهنگ سازی های انجام یافته در سطح استان شاهد حضور پر شور هنرمندان  ، خیرین ، کار آفرینان ، مسوولان استانی و کشوری در آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد ومالی اززندان هستیم .

کثیرلو با اشاره به اینکه خیرین اردبیلی همیشه در کارهای خیرخواهانه پیشگام بودند، ‌افزود: مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از اجر و ثواب بسیاری برخوردار است  و خیرین استان اردبیل امروز در این زمینه پیشگام شده‌اند و هزینه افطاری، احسان در ماه محرم ، ازدواج و همچنین هزینه‌های ختم اموات خود را به امر خداپسندانه ی آزادی زندانیان جرایم غیرعمدومالی اختصاص داده‌اند.

کثیرلو ضمن تجلیل از عملکرد ستاددیه استان افزود اطلاع رسانی آمار عملکرد  ستاد دیه ی استان به مردم درجذب کمک های خیرین کارساز خواهد بود .

۴۶۰زندانی در سال گذشنه از زندان های استان آزاد شدند

یوسف خدادادی رئیس دادگاه تجدیدنظر ونایب رئیس ستاددیه ی استان اردبیل از آزادی ۴۶۰زندانی با مبلغ محکومیت بیش از ۸۵۰میلیارد ریال در سال گذشته خبرد داد و گفت :  ازاین تعداد ۲۰۳زندانی جرایم غیر عمد و مالی با مبلغ محکومیت ۵۵۶میلیارد و ۶۴۱میلیون و۲۸۷هزارو ۵۰۷ریال با کمک ستاد دیه ی استان ،  63زندانی با مبلغ محکومیت ۴۸۱میلیاردو ۵۴۰میلیون ریال با مشاوره ستاد دیه ی استان و ۱۹۴زندانی با مبلغ محکومیت ۱۳میلیاردو ۳۲۰میلیون ریال با مراجعه مستقیم خیرین به زندان های استان آزاد شدند.

خدادادی افزود: ۱۵تَن از زندانیان جرایم غیر عمدومالی به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن (ع) با مبلغ ۲۲میلیارد ریال از زندان های استان آزاد و به کانون گرم خانواده هایشان با زگشتند .

نایب رئیس ستاد دیه استان در این جشن آزادی یک زندانی غیر عمد را آزادی خانواده دانست و ترویج فرهنگ کمک  و دستگیری از نیازمندان در جامعه را مورد تاکید قرار داد.

تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی نمونه بارز حمایت از بالندگی جامعه است

سید حامد عاملی با بیان اینکه خانواده زندانیان جرایم غیر عمد و مالی به دلیل نبود سرپرست، وضعیت نامناسبی را به لحاظ اجتماعی و اقتصادی تحمل می کنند ، افزود: اقدامات خیرین و ستاد دیه ی اردبیل  برای آزادسازی زندانیان اقدامی ارزشمند و معامله با خداوند و ائمه اطهار (ع) است.

گفتنی است دراین مراسم مبلغ  بیش از ۱۰میلیارد ریال  توسط خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمدو مالی کمک شد و از خیرین شاخص سال گذشته نیز با اهدای لوح تقدیر و صحیفه سجادیه تجلیل به عمل آمد.

در پایان این مراسم مسوولان قضایی و استاندار اردبیل از بندهای مردان و بانوان زندان مرکزی اردبیل بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات مطرح شده آنان قرار گرفتند.