به مناسبت میلاد باسعادت امام هادی (ع) و فرا رسیدن عید سعید غیدرخم  جلسه ی  آزاد سازی  ۲۲تن از زندانیان جرایم غیر عمد استان اردبیل با حضور اعضای هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان و جمعی از بانوان خیر  ،ظهر امروز در  محل ساختمان نمایندگی ستاددیه ی استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل ، یوسف خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و نایب رئیس نمایندگی ستاددیه ی استان در این  جلسه گفت :  در دهه ی  مبارک امامت و ولایت ۴۳تن از زندانیان جرایم غیر عمد از زندانهای استان با مبلغ محکومیت بالغ بر ۴۲میلیارد ریال از زندانهای استان آزاد و به کانون پر مهر خانواده های خود بازگشتند .

خدادادی اظهار داشت : ۸۰درصد زندانیان جرایم غیر عمد استان، زندانیان مالی هستند که به علت نابه سامانی و رکود بازار روانه ی زندان شده اند .

او افزود : در حال حاضر تعداد زندانیان جرایم غیر عمد استان ۳۲۸تن می باشد که به تفکیک محکومیت  ، مالی ۲۴۹نفر، مهریه ۷۳نفر ودیه ناشی از تصادفات رانندگی و کارگاهی ۶نفر می باشد که در انتظار رهایی از پشت میله های زندان هستند .

خدادادی اضافه کرد : بعد اززندان اردبیل بیشترین تعداد زندانی جرایم غیر عمد را زندان مشگین شهر با ۶۰ نفر به خود اختصاص داده  است که به تفکیک محکومیت  ۵۲ نفرمالی ، ۴نفر  مهریه و ۴ نفر دیه می باشد .

 

خدادادی تصریح کرد : در مدت پنج ماه گذشته ۲۰۸ زندانی جرایم غیرعمد استان با کمک‌های خیرین و تلاش ستاد دیه استان و  گذشت شاکیان در مورد بخشی از بدهی‌های خود از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که برای آزادی این افراد ۸۰میلیارد ریال  پرداخت شده است.

نایب رئیس هیات امنای نمایندگی  ستاد دیه ی  استان  از فراهم سازی زمینه آزادی زندانیان در ماه محرم خبر داد و افزود: تااربعین حسینی تلاش خواهیم کرد ۷۲تن از زندانیان جرایم غیر عمد را از زندانهای استان آزاد سازیم .