جلسه هماهنگی و همفکری جشن گلریزان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی قاصدی رئیس کل دادگستری استان  ،اعضای هیإت مدیره ستاددیه استان ،مدیران دستگاهای اجرایی و  روسای اصناف در سالن اجتماعات فرمانداری اردبیل برگزارگردید   به گزارش روابط عمومی ستاددیه شعبه استان اردبیل :یوسف خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت مدیره ستاددیه […]

جلسه هماهنگی و همفکری جشن گلریزان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی قاصدی رئیس کل دادگستری استان  ،اعضای هیإت مدیره ستاددیه استان ،مدیران دستگاهای اجرایی و  روسای اصناف در سالن اجتماعات فرمانداری اردبیل برگزارگردید


 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه شعبه استان اردبیل :یوسف خدادادی معاون رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت مدیره ستاددیه استان در جلسه هماهنگی جشن گلریزان شهرستان اردبیل  تصریح کرد: فلسفه زندان اصلاح و تنبیه است و با این وجود زندانیان جرایم غیر عمد که در اثر محکومیت مالی، حوادث در محل کار، تصادفات، نوسانات اقتصادی و اختلافات خانوادگی روانه زندان میشوند بزهکار نیستند.

ایشان با اشاره به مدت زمان محکومیت زندانیان جرایم غیر عمد درزندانهای استان افزود: ۷۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد زندان‌های اردبیل بیش از یک سال است که در زندان حضور دارند.

وی حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد را وظیفه شرعی، اخلاقی و انسانی دانست و افزود: به این منظوردر حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد ماهانه ۲۰ هزار ریال از حقوق کارکنان دادگستری و ۵۰ هزار ریال از حقوق قضات کسر شده و برای آزادی این مددجویان نیازمند در اختیار ستاد دیه استان قرار می‌گیرد.

به گفته رئیس هیات مدیره ستاددیه استان در حال حاضر مبلغ بدهی زندانیان جرایم غیر عمد بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال است و لازم است با مشارکت خیرین این مبلغ تأمین شود.

در این مراسم رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل نیز خواستار حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد شد و افزود: انتظار می‌رود خیرین از موقعیت‌های اجتماعی و اقتصادی خود برای حمایت از این گروه استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی قاصدی نیز در این مراسم اظهار داشت: ماه رمضان فرصتی بسیار مناسب برای انجام کارهای خیرخواهانه بوده که نیاز است ظرفیت‌های خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اردبیل در جشن گلریزان استان به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه همه اقشار مختلف جامعه باید در فرصت‌های مناسب از امکانات خود در راستای کمک به زندانیان و آزادی زندانیان  جرایم غیرعمد استفاده کنند، افزود: باید از لحظه به لحظه عمر خود استفاده مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم توشه‌ای بزرگ برای آخرت خود مهیا سازیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اساسی آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد برگزاری جشن گلریزان است که این امر همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف استان اردبیل نیز برگزار می‌شود که امیدواریم با حضور خیران و اقشار مخلف مردم شاهد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در اردبیل باشیم که در این زمینه تاکنون اقدامات قابل توجهی اتخاذ شده است.

درادامه فرمانداراردبیل با اشاره به زمان برگزاری جشن گلریزان اردبیل گفت : جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد چهاردهم ماه رمضان دراردبیل برگزار می‌شود و تمهیدات لازم برای برگزاری این جشن در اردبیل انجام شده است.

جوادزنجانی با بیان ا ینکه فرمانداری، بخشداری و دهیاران شهرستان اردبیل نیز ۲۰ میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در اردبیل کمک می‌کنند، افزود: سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان اردبیل نیز برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هزینه‌ای متعهد شده‌اند که امیدواریم با این اقدامات خیرخواهانه خوشحالی خانواده‌های زندانیان در اردبیل را رقم بزنیم.

وی اظهار کرد: ستاد دیه و مسئولان قضایی استان گامی بزرگ در کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد بر داشته‌اند که امیدواریم امسال نیز با حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی، خیران و مردم جشن گلریزان به صورت باشکوه برگزار شود تا بتوانیم آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرایم غیرعمد در اردبیل فراهم سازیم .